Ukraiński przewoźnik ZAT Awiokompania Aerosvit (Aerosvit Airlines) otrzymał pierwszy, seryjny egzemplarz regionalnego An-148. Linia wykorzystuje już jeden samolot przedseryjny.
Aerosvit jest pierwszym użytkownikiem nowych, ukraińskich samolotów regionalnych Antonowa. Drugim producentem będzie rosyjska OAO WASO (Woronożewskije akcjonarnyje samoliotostroitielnyje obszcziestwo; zobacz: Rosyjski An-148). Na razie nie dostarczyła ona jednak żadnej maszyny.
Ukraiński przewoźnik zamówił 10 An-148. Otrzymał już dwa. Pierwszy rozpoczął loty w czerwcu ubiegłego roku (zobacz: An-148 dla Aerosvitu). Jest to jednak egzemplarze przedseryjny.
28 kwietnia linia otrzymała drugą maszynę, już ze standardowej linii montażowej. W przyszłości Antonow dostarczy jeszcze 8 takich samolotów. Dodatkowo Aerosvit zamówił jednego An-158, a więc wydłużoną wersję samolotu, przeznaczoną nie dla 68-75, a dla 99 pasażerów. Na razie jednak nie jest jeszcze dostępna.
Właściciel deklaruje, że zakup An-148 był bardzo korzystny. Pierwszy egzemplarz przewiózł już 32 tys. pasażerów, głównie na liniach wewnętrznych, ale również na trasach międzynarodowych, w tym do Warszawy, Moskwy, St. Petersburga, Tbilisi i Budapesztu.
Maszyna zbiera również dobre opinie pasażerów, którym zapewnia zdecydowanie wyższy komfort i większą przestrzeń dla bagaży (samolot wzorowany jest na wojskowych transportowcach An-70 i An-74), niż wykorzystywane do tej pory na wschodzie maszyny regionalne.