Podczas podejścia do lądowania w Mangalore rozbił się Boeing 737 linii Air India Express. Zginęło 159 osób.
Samolot leciał z Dubaju (lot IX892) z 160 pasażerami (w tym 17 dzieci) i 8-osobową załogą. Lądowanie na lotnisku Bajpe, 30 km od Mangalore, ok. 6:15, odbywało się w dobrych warunkach atmosferycznych (widzialność 8 km, słaby wiatr, bez deszczu). Samolot przyziemił ok. 600 m od początku pasa nr 24 o długości 2400 m, co spowodowało, że nie wyhamował przed jego końcem. Pilot próbował poderwać samolot, co się nie udało. W efekcie Boeing wypadł z pasa, jego kadłub przełamał się i spłonął. Początkowo ogień był niewielki, ale pożar wzmógł się po wybuchu paliwa.
W katastrofie zginęło 159 osób, siedmiu udało się przeżyć. Większość z pasażerów stanowili indyjscy robotnicy powracający z ZEA.
Pilotem samolotu był Brytyjczyk pochodzenia serbskiego Zlatko Glusica. Miał 55 lat i 10 tysięcy godzin nalotu. Wcześniej 16-krotnie lądował w Mangalore i dobrze znał specyfikę położonego wśród wzgórz lotniska Bajpe. Drugim pilotem był H.S. Ahjluwalia, który wylatał 3650 h. Obaj lądowali poprzednio w Mangalore 17 maja.
Rozbity Boeing 737-8HG(WL), nr rej. VT-AXV, nr ser. 36333/2481, napędzany silnikami CFMI CFM56-7B27, został oblatany 20 grudnia 2007 (na zdjęciu). Należał do tanich linii Air India Express, spółki zależnej Air India. Załoga nie zgłaszała przed lądowaniem żadnych problemów technicznych.