Izraelski Eltics zademonstrował system Black Fox aktywnie maskujący w podczerwieni pojazdy wojskowe. Może on być wykorzystywany w pojazdach lądowych, morskich i śmigłowcach.
Mający siedzibę w Ashkelon Eltics pracuje nad systemem od 2008. Powstał wówczas zespół opracowujący jego założenia teoretyczne i algorytmy funkcjonowania z wykorzystaniem subtelnych zasad termodynamiki. System ma uzupełniać techniki stealth, odpowiadające za zmniejszenie sygnatury różnych obiektów obserwowanych przez radary. Zespołem kieruje wiceprezes Elticsa ds. rozwoju, dr Dani Leshem, wcześniej szef naukowy Rafael Advanced Defense Systems. Doradcą zespołu jest gen. mjr. rez. David Irvi, wcześniej dowódca izraelskich wojsk lotniczych i dyrektor generalny w ministerstwie obrony Izraela.
System Black Fox składa się z układu dwóch kamer panoramicznych, komputera sterującego i zestawu płyt nagrzewających się do zadanej temperatury. Kamery rejestrują dookólny obraz otoczenia w podczerwieni, który jest analizowany przez komputer sterujący systemem. Komputer steruje nagrzewaniem płyt osłaniających pojazd do odpowiedniej temperatury. Dzięki temu pojazd zlewa się z otoczeniem, gdy jest obserwowany przez czujniki systemów rozpoznawczych nieprzyjaciela lub głowice pocisków samonaprowadzających.
Black Fox może też służyć do dezorientowania przeciwnika - odpowiednio nagrzane płyty mogą imitować różne pojazdy. Na przykład czołg M1 Abrams (na zdjęciu powyżej) może zostać zmieniony w obrazie rejestrowanym przez systemy rozpoznawcze w lekki pojazd terenowy. Lub odwrotnie, zależnie od sytuacji na polu walki. Płyty mogą też imitować sygnaturę pojazdów nieistniejących, dodatkowo utrudniając analizę sytuacji bojowej. Na zdjęciach poniżej można zobaczyć efekt działania systemu na przykładzie płyty zamocowanej za pojazdem terenowym.
Według Elticsa, Black Fox nie wymaga dużych zmian w konstrukcji maskowanych pojazdów. Płyty mogą być montowane na dowolnych pojazdach lądowych, morskich, czy śmigłowcach. Prezes Eltics, Ronen Meir zapewnia, że system doskonale sprawdza się na średnich i dalekich odległościach - redukując prawdopodobieństwo wykrycia pojazdu przez nieprzyjaciela.