Ośrodek naukowo-doświadczalny CAGI przedstawił prognozę rynku małego lotnictwa w Rosji na najbliższe 15 lat. W 2025 liczba samolotów dyspozycyjnych w FR ma sięgnąć 590.
Według CAGI, prywatne i biznesowe lotnictwo będzie się rozwijać w Rosji stosunkowo wolno. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fatalny stan infrastruktury i niewielkie nadzieje na jej rozwój w najbliższych latach. W FR brakuje przede wszystkim odpowiednio wyposażonych lotnisk cywilnych.
Specjaliści Instytutu przewidują, że liczba samolotów dyspozycyjnych w latach 2023-2025 sięgnie 550-590. Park samolotów lekkich i ultralekkich nie przekroczy 245-260. Średnich samolotów powinno być 205-220, a dużych samolotów biznesowych nie więcej niż 100-110. Rosjanie liczą na to, że podstawę floty samolotów regionalnych będą stanowić rodzime An-148 i SSJ-100.
Analiza CAGI przewiduje, że w latach 2023-2025 w Rosji będą używane dwa typy wyspecjalizowanych samolotów dyspozycyjnych. Jeden z nich ma rozwijać wysoką prędkość poddźwiękową i mieć zasięg równy 3000-3500 km. Taki samolot powinien zaspokajać 90% potrzeb biznesowego transportu lotniczego FR. Ma go uzupełniać samolot naddźwiękowy o zasięgu międzykontynentalnym.