Aby uczcić 25. rocznicę założenia przedsiębiorstwa Cywilne Samoloty Suchoja (GSS), obecnie wchodzącego w skład Biura Badawczo-Konstrukcyjnego (OKB) im. A.S. Jakowlewa, postanowiono nadać 4 samolotom doświadczalnym SSJ-100 imiona osób zaangażowanych w ten projekt.
Trzy z nich biorą udział w programie prób w locie w ramach rosjanizacji, a kolejny jest wykorzystywany do testowania szeregu rozwiązań technicznych, mających na celu wsparcie eksploatacji SSJ-100 (Trzeci SSJ New oblatany, 2025-04-23).
Samolot noszący numer seryjny 97001 został nazwany na cześć pierwszego szefa pilotów doświadczalnych GSS, Aleksandra Jabłoncewa, który w maju 2008 oblatał pierwszy prototyp SSJ-100. Pod jego kierownictwem wykonano wszystkie próby w locie samolotu, ale także wprowadzano nowy typ do eksploatacji w rosyjskich i zagranicznych liniach lotniczych.
Samolot nr 95157 nosi imię Wiktora Subbotina, pierwszego prezesa GSS. Pod jego przywództwem od podstaw stworzono nowe przedsiębiorstwo, nawiązano współpracę międzynarodową, podpisano pierwsze kontrakty na SSJ-100 i rozpoczęto produkcję i próby w locie.
Samolot nr 97003 nazwano na cześć pierwszego głównego konstruktora SSJ-100, Jurija Iwaszeczkina. Wcześniej nadzorował on prace nad samolotem szturmowym Su-25, w tym próby w warunkach bojowych w Afganistanie.
Samolot nr 95005 nosi imię zastępcy dyrektora generalnego ds. certyfikacji i jakości Igora Winogradowa, który stał się jednym z twórców nowoczesnego rosyjskiego systemu certyfikacji samolotów pasażerskich i przedsiębiorstw przemysłu lotniczego. Pod jego kierownictwem GSS otrzymało certyfikaty organizacji konstruującej i produkującej samoloty, a SSJ-100 został certyfikowany zgodnie z rosyjskimi i zagranicznymi przepisami. Winogradow brał także czynny udział w certyfikacji samolotu MS-21 (40 MC-21 i SJ-100 w produkcji, 2025-01-04).