Boeing poinformował o zakończeniu prac związanych z konfiguracją samolotu 787-9 Dreamliner. Wszelkie kwestie związane z aerodynamiką, strukturą, zespołem napędowym i instalacjami pokładowymi nie będą już zmieniane.
Zakończenie rozmów z przedstawicielami linii lotniczych i poddostawcami zespołów i podzespołów oraz zdefiniowanie konfiguracji samolotu oznacza, że obecnie można zająć się szczegółowym projektowaniem elementów, urządzeń i instalacji, jakie zostaną zabudowane w 787-9. Następnym etapem będzie rozpoczęcie ich produkcji.
Boeing 787-9 jest drugim modelem z rodziny Dreamlinerów. Jego pojemność wynosić ma 250-290 pasażerów, czyli o 16% więcej niż wersji 787-8. Samolot ma dysponować zasięgiem 14 800 do 15 750 km.
Obecnie Boeing może pochwalić się zamówieniami na 191 Dreamlinerów 787-9. Pierwszy ma zostać pod koniec 2013 przekazany Air New Zealand, które zamówiły 10 samolotów tego typu.