Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat dla Falcona 900LX

Lotnictwo cywilne, 17 lipca 2010

FAA i EASA przyznały certyfikat samolotowi dyspozycyjnemu Falcon 900LX. To wersja rozwojowa popularnego Falcona 900EX.

Według producenta, francuskiej Dassault Aviation, Falcon 900LX zużywa do 35-40% mniej paliwa niż Falcon 900EX. Zawdzięcza to lżejszej strukturze płatowca, zoptymalizowanym skrzydłom ze specjalnymi końcówkami i jeszcze ekonomiczniejszym silnikom. Falcon 900EX wznosi się na pułap przelotowy - 12 km w ciągu 20 minut. Jego zasięg wynosi 8800 km (4750 nm).

Powstanie Falcona 900LX zaanonsowano w maju 2008. Program testów certyfikacyjnych rozpoczął się w grudniu 2009. Dwa samoloty wykonały loty w różnych konfiguracjach w łącznym czasie 215 godzin. 34 loty odbywały się pod kontrolą przedstawicieli organów certyfikacyjnych - FAA i EASA.

Dzięki swemu zasięgowi Falcon 900LX może bez lądowania przelecieć z Nowego Jorku do Moskwy lub z Paryża do Pekinu. Konstrukcja pozwala mu na lądowanie z prawie pełnymi zbiornikami, co zwiększa bezpieczeństwo w wypadku problemów z kontynuowaniem lotu (pogorszenie pogody), lub umożliwia międzylądowanie wkrótce po starcie (np. w Waszyngtonie po starcie z Nowego Jorku) i kontynuowanie lotu bez uzupełniania paliwa (np. do Genewy). Bardzo niska prędkość lądowania i krótki dobieg umożliwia bezpieczne lądowanie na lotniskach położonych w wysokich górach (np. w Aspen).

Falcon 900LX jest napędzany trzema silnikami Honeywell TFE731-60 o ciągu startowym po 2,25 t. Zamontowane na Falconach 900EX wylatały one 2,2 mln godzin. Kokpit Falcona 900LX jest wyposażony w system EASy, zwiększający świadomość sytuacyjną załogi i ułatwiający jej pracę.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.