Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy testów A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 sierpnia 2010

Prototypy Airbisa 400M spędziły w powietrzu już 500 h. Poinformowali o tym przedstawiciele natowskiej agencji OCCAR. Pierwsze dostawy spodziewane są po koniec 2012.

</span>W ciągu całego programu prób testowe Airbusy maja spędzić w powietrzu 2400 h / Zdjęcie: Airbus Military

Pierwszy lot wojskowego, transportowego Airbusa odbył się 11 grudnia ubiegłego roku (zobacz: Oblot A400M). Od tej pory do programu testów w locie przyłączyły się kolejne dwa prototypy (odpowiednio w kwietniu i lipcu). Czwarty jest obecnie montowany w zakładach koncernu w Sewilli.

W czwartek przedstawiciele nadzorującej program agencji OCCAR poinformowali, że samoloty spędziły w powietrzu już 500 z 2400 planowanych godzin. Pierwszy z prototypów, MSN001, odbył 80, drugi 56, a ostatni - 11 lotów.

Jeżeli czwarty z samolotów przystąpi do prób w zakładanym terminie i utrzymany zostanie dotychczasowa częstotliwość prób, mogą się one zakończyć zdecydowanie szybciej, niż pod koniec 2012, na kiedy planowane jest zrealizowane dostawy pierwszego seryjnego A400M dla francuskich wojsk lotniczych.

Skrócenie okresu rozwojowego jest jednak mało prawdopodobne. Konstrukcję trapi szereg problemów technicznych, z których najważniejszy to znaczne przekroczenie masy własnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.