Brazylijskie i europejskie władze lotnicze wydały certyfikat dla silnika Rolls-Royce AE3007A2, napędzającego dyspozycyjne Embraery Legacy 650.
Legacy 650 wykonał swój pierwszy lot w ubiegłym roku. Za niewiele wyższą cenę, w stosunku do modelu 600 (29,5 do 27 mln USD), samolot oferuje większy zasięg i dodatkowe miejsce dla pasażera.
Zwiększenie o 2 t maksymalnej masy startowe wymagało zastosowania nowych silników. Rolls-Royce stworzył w związku z tym kolejną odmianę swojego AE3007, ze zmienionym kształtem łopatek wirnika i komory spalania. Nowy AE3007A2 ma dzięki temu ciąg maksymalny 42kN, czyli o 6-12% większy niż w poprzednich modelach, jednocześnie oferując mniejsze zużycie paliwa.
Pozwoli to operowanie samolotem z najwyżej położonych lotnisk, a także tych - jak London City - które dysponują krótkimi pasami startowymi.
Pierwszy certyfikat AE3007A2 otrzymał w kwietniu bieżącego roku od amerykańskich władz lotniczych. Silnik został bowiem zaprojektowany i zbudowany w zakładach brytyjskiego koncernu w Indianapolis. Uzyskanie pozwoleń brazylijskich i europejskich praktycznie kończy proces jego certyfikowania.