John Leahy szef sprzedaży Airbusa poinformował, że pierwsze A350 XWB zostaną dostarczone zgodnie z planem, w połowie 2013, dementując doniesienia o opóźnieniu programu.
Wypowiedź była reakcją na doniesienia francuskiego dziennika gospodarczego Les Echos, powołującego się na m.in. na informacje od podwykonawców, z którymi Airbus renegocjował umowy, zmniejszając wartość zamówień i przesuwając terminy dostaw.
Leahy sprostował, że nie ma to nic wspólnego z terminem przekazania pierwszego samolotu dla Qatar Airways. Faktem jest natomiast, że planuje się zmniejszenie tempa produkcji, w związku ze skutkami ostatniego kryzysu gospodarczego.
Prawdą jest jednak również i to, że program budowy A350 - oprócz kilkuletniego, wstępnego opóźnienia oraz znacznego przekroczenia kosztów - zanotował kilkumiesięczne opóźnienie prac rozwojowych. Dotknęło ono modelu A350-900 i spowoduje konieczność skrócenia prób w locie, z 15 do 12 miesięcy.