Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Montownie CubCraftersów

Lotnictwo cywilne, 22 listopada 2010

CubCrafters oferuje od kilku dni swoim klientom dwie, autoryzowane montownie, w których można - przy fachowej pomocy - składać samoloty z części do samodzielnego montażu.

</span>Amerykańska CubCrafters od momentu powstania w 1980, zajmowała się zawsze samolotami Piper Cub J-3, oferując najpierw remonty, modernizację i dostawy części do nie produkowanego już modelu, a potem nowe maszyny. Ostatecznie w 3 modelach. Czwarty sprzedawany jest w zestawach do samodzielnego montażu. Przedstawiony jest najbardziej zaawansowaną montażowo propozycją, kosztującą ok. 90 tys. USD. Przyszły właściciel będzie musiał jednak dokupić jeszcze silnik i większość systemów pokładowych, a na ich montaż przeznaczyć ok. 120 h / Zdjęcie CubCrafters

Nowe montownie to Zero Garvity Builders Studio oraz CubWorks. Obie zajmują się już świadczeniem podobnych usług. Pierwsza np., oferuje przestrzeń, narzędzia i pomoc własnych mechaników odnośnie samolotów Lancair Evolution i Viper Aircraft Viper Jet MKII. Znajdują się one w północno-wschodnich stanach, Waszyngtonie i Montanie. Obie oferują nie tylko pomoc przy montażu, ale również oblotach i testach maszyn. Proponują również szkolenie pilotów.

Samodzielny montaż jest bardzo popularny w USA (zobacz: 30 000 składaków w USA). Mimo, że samoloty klasy eksperymentalnej obowiązują podobne przepisy bezpieczeństwa, jak maszyny większego lotnictwa ogólnego, ich właściciele mogą przejąć większość prac, związanych z serwisowaniem i naprawami. Co więcej, nie potrzebują żadnej licencji pilota, choć z drugiej strony - latają wyłącznie na własne ryzyko.

Dotychczasowe badania (zobacz: Samodzielny montaż - (względnie) bezpieczny) dowiodły, że maszyny budowane samodzielnie, są tylko nieznacznie bardzie zawodne, niż pozostałe samoloty lotnictwa ogólnego. Okazuje się, że liczba wypadków, spowodowanych błędami pilotów lub mechaników, jest niemal identyczna (biorąc pod uwagę procent zdarzeń, w stosunku do liczby lotów).

Znacznie wyższy jest jednak odsetek wypadków, spowodowanych błędami montażu, jak również - co z tym związane - w czasie pierwszych lotów. Z tego punktu widzenia certyfikowane warsztaty, oferujące pomoc techniczną i nadzór, przyczyniają się do podniesienia bezpieczeństwa lotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.