Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa czarna lista

Lotnictwo cywilne, 26 listopada 2010

Komisja Europejska zaktualizowała listę przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz operowania na terytorium wspólnoty. Obejmuje ona kilkaset przedsiębiorstw z kilkunastu państw.

</span>Boeing 737-500 Zambezi Airlines. To niewielkie, założone w 2008 przedsiębiorstwo, dysponuje jedynie 4, względnie młodymi samolotami. Ze względu na nie spełnianie standardów międzynarodowych przez władze lotnicze tego kraju, Zambezi Airlines nie może operować nad Europą, podobnie jak setki innych, z reguły małych przewoźników / Zdjęcie: travelwires.com

Komisja Europejska aktualizuje czarną listę nawet co parę miesięcy, dostosowując ją do dynamicznie zmieniających się okoliczności, przede wszystkim działań krajowych władz lotniczych, które starają się wypełnić międzynarodowe standardy bezpieczeństwa lotniczego (zobacz również: Czarna lista UE).

Ostatnie zestawienie pochodziło z września bieżącego roku. W nowym nie ma np. kilku małych przewoźników z Rosji, którzy doposażyli swoje samoloty w urządzenia, niezbędne do bezpiecznego poruszania się w unijnej przestrzeni powietrznej.

Mimo tego zasadniczy trzon listy pozostał nienaruszony. Obejmuje od przedsiębiorstwa z państw, określanych jako niestabilne, gdzie władze lotnicze nie spełniają standardów międzynarodowych, a także tych przewoźników, którzy dysponują bardzo starymi, z reguły ex-sowieckimi samolotami. Sprowadza się to z reguły do państw afrykańskich, kilku byłych republik sowieckich oraz tyluż krajów azjatyckich.

Wykaz KE obejmuje wszystkich przewoźników z Afganistanu, Angoli (z wyjątkiem części maszyn Angola Airlines), Beninu, Republiki Konga i Demokratycznej Republiki Konga, Dżibuti, Gwinei Równikowej, Kazachstanu (z wyjątkiem części maszyn Air Astana), Kirgistanu, Liberii, Gabonu (bez nowszych samolotów dwóch przewoźników), Mauretanii, Filipin, Wysp Świętego Tomasza i Książęcej, Sierra Leone, Sudanu, Suazji i Zambii, a także większości mniejszych przewoźników Indonezji. Zakaz dotyczy również pojedynczych linii z Surinamu, Ghany, Kambodży i Rwandy. Te ostatnie z reguły nie otrzymały certyfikatów krajowych władz lotniczych. Łącznie lista ta obejmuje kilkaset przedsiębiorstw.

O wiele krótszy jest wykaz przewoźników, którzy nie mogą wykorzystywać nad krajami UE starych typów samolotów. Należy do nich m.in. Iran Air czy północnokoreańska Air Koryo. Ta pierwsza może wykorzystywać jedynie 13 Airbusów i jednego Boeinga, druga - dwa Tu-204.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.