Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seryjna produkcja Viperów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 grudnia 2010

Śmigłowce uderzeniowe AH-1Z Cobra, po serii ostatnich testów, zostały skierowane do produkcji seryjnej. Dostawy łącznie 189 maszyn zostaną zakończone w 2021.

</span>AH-1Z Viper wchodzą do służby 2 lata po wielozadaniowych UH-1Y. Powodem zwłoki były problemy z systemem celowania / Zdjęcie: USMC

Zgodę na produkcję seryjną podpisał 28 listopada Ashton B. Carter, podsekretarz obrony ds. zakupów, technologii i logistyki. Dzięki temu zakłady Bell Helicopter dostarczą jeszcze 178 śmigłowców, głównie przebudowanych z wykorzystywanych obecnie maszyn modelu W. Łącznie 58 egz. - razem z już wyprodukowanymi - zostanie zbudowanych od podstaw.

Historia Viperów sięga 1996, kiedy lotnictwo US Marine Corps zdecydowało się na głęboką modernizację swoich uderzeniowych AH-1 i wielozadaniowych UH-1, pamiętających konstrukcyjnie wojnę w Wietnamie.

Podobnie jak w przypadku poprzedników, zdecydowano się na unifikację podzespołów, która w przypadku AH-1Z i UH-1Y doszła do 84%. Dotyczy to m.in. silników General Electric T700-GE-401C o maksymalnej mocy krótkotrwałej 1828 KM, belki ogonowej, wirników, architektury awionicznej, oprogramowania i systemów kontroli.

UH-1Y wszedł do służby w 2008. Wtedy też rozpoczęła się również produkcja seryjna tego modelu. Od 2009 śmigłowce wykorzystywane są bojowo w Afganistanie (zobacz również: UH-1Y gotowy do działań).

W przypadku śmigłowca uderzeniowego harmonogram prac wdrożeniowych został zatrzymany w 2008, ze względu na ujawnione poważne problemy z systemem celowniczym. Dopiero ostatnie, letnie próby dowiodły, że konstrukcja spełnia wszystkie wymagania użytkownika. We wrześniu Viper otrzymał certyfikaty, stwierdzające jego przydatność do działań bojowych.

Do tej pory zakłady Bella dostarczyły 3 prototypy (oblot konstrukcji odbył się w 2000) oraz 11 maszyn z produkcji niskoseryjnej. Obecne plany zakładają, że pierwsza misja operacyjna Viperów odbędzie się w przyszłym roku. Dostawy zmodernizowanych i nowych AH-1Z będą trwały do 2021.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.