Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bell i kanadyjskie Griffony

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 18 stycznia 2011

Kanadyjskie zakłady Bell Helicopter otrzymały zlecenie na 10-letnie serwisowanie kanadyjskich śmigłowców CH146 Griffon. Remonty 100 maszyn pochłoną 640 mln CAD.

Griffony są podstawowymi śmigłowcami kanadyjskich sił zbrojnych. Większość wykonuje zadania transportowe. 15 przystosowano do misji SAR. 8 przebudowano niedawno na wersję wsparcia, dla eskortowania ciężkich CH-47 Chinook w Afganistanie. Oprócz CH146 i CH-47, Kanadyjczycy wykorzystują również CH149 (AW101; 14 egz.) i morskie CH124 (Sea Kingi; 27 egz.), które wkrótce zostaną zastąpione przez CH-148 (S-92) / Zdjęcie: MO Kanady

Bell otrzymał zlecenie na budowę kanadyjskiej odmiany modelu 412 w 1992. Setka śmigłowców, oznaczonych jako CH146 Griffon, opuściły zakłady Bell Helicopter Textron Canada w latach 1995-1997. Od tej pory były serwisowane przez ośrodek producenta w Calgary.

Zawarta w ubiegłym tygodniu wieloletnia umowa pozwoli na zmniejszenie kosztów i rozszerzenie zakresu odpowiedzialności zakładów Bella.

Stanowi ona, że w ciągu 10 lat, producent zapewni pełen zakres usług remontowych i wsparcia technicznego, przy jednoczesnym zwiększeniu asortymentu dostarczanych części zamiennych. Wartość porozumienia to 640 mln CAD (649 mln USD). W przypadku wykorzystania opcji - 4 dodatkowych rocznych umów - koszt ten może wzrosnąć do 935 mln CAD.

Przedłużenie umowy do 14 lat w praktyce zapewnia serwisowanie dla kanadyjskich odmian śmigłowca Bell 412, aż do końca okresu ich użytkownia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.