Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fregaty Typu 26 dla Kanady?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 02 lutego 2011

Gerald Howarth minister obrony Wielkiej Brytanii poinformował, że prowadzone są intensywne rozmowy, w sprawie udziału Kanady w rozwoju i budowie fregat Typu 26.

Nowe fregaty zastąpią 13 jednostek Typu 23 (na zdjęciu HMS Somerset). 4 ostatnie, starsze fregaty Typu 22 zostaną wycofane ze służby wiosną bieżącego roku / Zdjęcie: Royal Navy

Prace nad następcą okrętów eksportowych Royal Navy ruszyły formalnie w 1998. Co prawda jednostki Typu 23 okazały się o wiele bardziej żywotne, niż pierwotnie planowano, jak również podatne na modernizacje, to koniecznym było wprowadzenie nowych fregat w latach 2015-2020, dla zastąpienia czterech okrętów Typu 22.

Na fali cięć budżetowych jednostki te zostaną wycofane już wiosną bieżącego roku (zobacz: Mniejsza Royal Navy). Tym nie mniej, prace nad budową najnowszych okrętów już ruszyły. W 2009 BAE Systems wygrała przetarg na sporządzenie wstępnych projektów dwóch typów jednostek: większej, wielozadaniowej i mniejszej, tworzonej pod kątem zadań ZOP.

Ostatecznie w marcu 2010 ten samo koncern otrzymał zlecenie o wartości 127 mln GBP na zaprojektowanie wielozadaniowej jednostki o wyporności 6850 t (zobacz: Zielone światło dla brytyjskich fregat). Pierwszy z nowych okrętów ma wejść do służby w 2021, pozostałe - co rok.

Brytyjczycy prowadzą jednocześnie rozmowy na temat partycypowania w programie innych krajów. W styczniu ubiegłego roku tygodnik Jane`s Defence Weekly doniósł o negocjacjach z władzami australijskimi, poszukującymi następców fregat typu Anzac. Kilka miesięcy później BAE Systems złożyła propozycję zakupu kilku jednostek Typu 26 Brazylii (zobacz: Brazylijska oferta BAE Systems).

W trakcie swojego ostatniego wystąpienia parlamentarnego, minister Howarth ujawnił, że prowadzone są zaawansowane negocjacje w sprawie przystąpienia Kanady do programu rozwoju nowej fregaty. Jest to o tyle uzasadnione, że kraj ten wykorzystuje obecnie 12 jednostek typu Halifax, przyjętych do służby w latach 1992-1996. W latach 2010-2017 przejdą one remont i modernizację (zobacz: Modernizacja kanadyjskich fregat), okres ich służby zostanie jednak zakończony w 3. dekadzie obecnego wieku, a więc w okresie planowanych dostaw Typu 26.

Minister ujawnił również, że nowymi okrętami wyraziły zainteresowanie marynarki wojenne Malezji, Nowej Zelandii i Turcji. Stwarza to przesłanki do umiędzynarodowienia programu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.