Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy E-2D Advanced Hawkeye

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, 02 lutego 2011

Jeden z E-2D, morskich samolotów wczesnego ostrzegania, przechodzi obecnie finalne próby na pokładzie lotniskowca USS Harry S. Truman. Zakończą się one jeszcze w bieżącym roku.

Pierwsze lądowanie E-2D na pokładzie lotniskowca odbyło się 1 lutego. Wstępna gotowość operacyjna ma zostać osiągnięta pod koniec 2014 / Zdjęcie: NAVAIR

E-2 Hawkeye rozpoczęły służbę w lotnictwie US Navy w styczniu 1964. Od tego czasu pozostały podstawowym samolotem wczesnego ostrzegania US Navy. Konstrukcja była stale modernizowana. Obecnie wykorzystywana jest już 3. generacja maszyn, modelu E-2C. Wkrótce zacznie się jej zastępowanie odmianą D.

Advanced Hawkeye jest jednak zupełnie nowym samolotem. Otrzymał nową awionikę, w tym radar APY-9, systemy łączności, także satelitarnej, komputer misji, system zarządzania lotem, zmodernizowane silniki, szklany kokpit oraz system pobierania paliwa w locie.

Prototyp odbył swój pierwszy lot 3 sierpnia 2007. Od tego czasu trwa proces wdrażania samolotu. Finalnym jego etapem są próby na pokładzie lotniskowca. Badaniu poddanych zostanie ponad 200 zagadnień, w tym stopień integracji z okrętem, kwestie zaopatrzenia, serwisowania, podatności obsługowej, a także starty i lądowania.

Obecny etap prób powinien trwać przez kilka miesięcy. Pod koniec bieżącego roku planowane jest rozpoczęcie testów przydatności operacyjnej, a wejście do służby - na koniec 2014.


Drukuj Góra