Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zapomniał o samolocie

Lotnictwo cywilne, 18 lutego 2011

Mieszkaniec Kalifornii zgłosił kradzież swojego samolotu dwa lata po fakcie, nie zdając sobie wcześniej z tego sprawy. Zawłaszczone samoloty są często wykorzystywane do przemycania narkotyków.

Cessna 310, model z 1955, identyczna ze skradzionym mieszkańcowi Ballico. Przedstawiony egz. przeszedł jednak kosztowny remont. Należy do Chucka Jessena, również z Kalifornii / Zdjęcie: moderncrusing.com

Mieszkaniec Ballico w Kalifornii zgłosił się w ostatnią środę na miejscowy posterunek policji, informując o skradzeniu swojej Cessny 310. Kupił ją w 2007, przyleciał na lotnisko w pobliskim Turlock, postawił w hangarze i odtąd nigdy jej nie odwiedził. Uważał się za właściciela do czasu przysłania informacji amerykańskich władz lotniczych o wygaśnięciu pozwolenia na latanie, z adnotacją... o sprzedaży maszyny w 2009.

Okazało się, że samolot został skradziony i nieprawnie sprzedany w kwietniu 2009, po czym ponownie zmienił właściciela. Został wczoraj odnaleziony i będzie zwrócony mieszkańcowi Ballico. Szacuje on, że wartość starej maszyny w dniu kradzieży wynosiła jedynie ok. 25 tys. USD, a Cessna wymagała w niedalekiej przyszłości remontu.

Wydarzenie mogłoby być jedynie anegdotą, gdyby nie fakt, że zwraca uwagą na rozpowszechnione w USA i Kanadzie zjawisko kradzieży prywatnych samolotów. Według danych organizacji, zrzeszających pokrzywdzonych, co roku dotyka ono średnio kilkudziesięciu maszyn. Wiele z nich trafia potem do Ameryki Południowej i służy przemytnikom narkotyków.

Ułatwia to swoisty bałagan w administracji FAA. Na 357 tys. zarejestrowanych obecnie w USA samolotów prywatnych i pasażerskich, odnośnie aż 119 tys. maszyn istnieją wątpliwości, co do ich przynależności. Dotyczy to braku adnotacji o zmianach właścicieli, niepełnych danych, w tym braku odpowiednich adresów zamieszkania, zagubienia dokumentów, wreszcie braku pewności czy samolot jest zdatny do lotu, czy powinien zostać wykreślony z ewidencji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.