Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Amerykański certyfikat Legacy 650

Lotnictwo cywilne, 27 lutego 2011

Amerykańskie władze lotnicze FAA wydały certyfikat dla samolotu biznesowego Embraer Legacy 650. Wcześniej maszyna została dopuszczona do lotów w Brazylii i Unii Europejskiej.

Samolot jest powiększoną wersją popularnego Legacy 600. Ma o 2 t większą maksymalną masę startową, zwiększony zasięg i może przewozić o jednego pasażera więcej. Został również wyposażony w mocniejsze silniki, Rolls-Royce AE3007A2 / Zdjęcie: Embraer

Przyznanie certyfikatu otwiera Embraerowi drogę na największy rynek samolotów dyspozycyjnych świata. Jednocześnie dokument FAA uznawany jest w kilku innych krajach. Pierwsze certyfikaty, najpierw brazylijskich, a potem europejskich władz lotniczych Legacy 650 otrzymał w październiku 2010. Miesiąc później zrealizowano pierwszą dostawę. Nabywcą okazał się brytyjski przedsiębiorca i członek Izby Lordów, Lord Sugar, wcześniej właściciel Legacy 600.

Legacy 650, przy 4 pasażerach, może pokonać bez międzylądowań dystans np. między Monachium a Nowym Jorkiem lub Londynem a Dubajem. Samolot, oparty konstrukcyjnie na najmniejszej maszynie regionalnej Embraera, ERJ 145, dysponuje bowiem zasięgiem 7223 km.

Samoloty tej rodziny cieszą się sporym powodzeniem. Embraer wprowadził je na rynek w 2002 i do końca ubiegłego roku wyprodukował ich 172 egz. W szczytowym, przedkryzysowym okresie zakłady brazylijskiego przedsiębiorstwa opuszczało 36 samolotów rocznie. W 2009 liczba ta spadła do 18 egz., a w 2010 zmniejszyła się do zaledwie 11. Obecnie można jednak spodziewać się zwiększenia dostaw.

Nowe zamówienia mogą preferować Legacy 650. Poprawa osiągów wiąże się bowiem z nieznacznie tylko wyższą ceną. Standardowy samolot modelu 600 kosztuje 27,5 mln USD, większy wariant - ok. 29 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.