Pierwszy Lightning II wykonany w konfiguracji produkcji seryjnej, został w piątek oblatany. Jeszcze wiosną odbierze go US Air Force. Proces prób tych samolotów nie został jednak zakończony.
Samolot oznaczony jako AF-6, wystartował z Naval Air Station Fort Worth Joint Reserve Base o 15.05 czasu miejscowego. Oblatywacz Lockheed Martina, Bill Gigliotti nie stwierdził żadnych problemów w czasie testowania podstawowych parametrów lotu i bezpiecznie wylądował o 16.05.
Samolot jest 17. F-35, wyprodukowanym od grudnia 2006. Jest jednocześnie pierwszą maszyną, stworzoną zgodnie ze standardem modelu produkcyjnego. Pozostałe odbyły do tej pory 650 lotów. Część z nich przeznaczono do badań statycznych.
AF-6 przejdzie serię testów fabrycznych, po czym wiosną zostanie przekazany użytkownikowi, USAF. Będzie stacjonował w bazie lotniczej Edwards, gdzie zostanie wykorzystany do kolejnej serii testów fazy rozwojowej, realizowanych już przez wojsko. Później powinien - wraz z innymi - służyć do szkolenia operacyjnego.
Lockheed Martin deklaruje przekazanie lotnictwu US Navy pierwszego pokładowego F-35C również w bieżącym roku. Los wariantu B, skróconego startu i pionowego lądowania, dla lotnictwa Marines, nie jest jeszcze pewny. Możliwe, że projekt ten zostanie zarzucony, w przypadku nie rozwiązania istniejących obecnie problemów technicznych (zobacz: Kolejne problemy z F-35B). Producent nadal planuje jednak przekazanie samolotu tego modelu w odmianie produkcyjnej w 2012.