Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Global HET dla ZEA

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 03 marca 2011

Al Jaber Group ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, wybrała amerykańską Oshkosh Defense, jako dostawcę ciężkich ciągników siodłowych. Pozwoli to wykonywać zlecenia transportowe sił zbrojnych tego kraju.

Nowy Global HET z naczepą przewożącą czołg Abrams. W ZEA pojazdy będą wykorzystywane do transportu przede wszystkim podstawowych czołgów tego kraju, francuskich Leclerców, jak również starszych i lżejszych AMX-30S, włoskich OF-40 oraz całej gamy bwp, transporterów i gąsienicowych dział samobieżnych / Zdjęcie: Oshkosh Defense

Szczegóły umowy nie są znane. Nie wiadomo, ile ciągników samochodowych dostarczą Amerykanie, ani jaka jest wartość transakcji. Ujawniono jedynie, że pierwsza, wstępna dostawa zostanie zrealizowana na początku 2012, co może oznaczać, że Al Jaber Group kupiła jedynie małą liczbę pojazdów. Pozyskanie dużej partii wozów może być uzależnione od oceny pierwszej fazy eksploatacji.

Przedstawiciele Oshkosh poinformowali również, że ich ciągnik przeszedł z powodzeniem szereg testów w ZEA, realizowanych na podstawie wymogów sił zbrojnych.

Global HET to najnowszy wariant doskonale znanego ciągnika siodłowego, wykorzystywanego m.in. przez US Army, do transportu ciężkich wozów bojowych. Podobnie jak najnowsza odmiana tego pojazdu dla rodzimego odbiorcy, M1070 A1, Global HET został wyposażony m.in. w silnik Caterpillara C18 oraz przekładnię Allison 4800SP. Zmieniono jednak podwozie, które jest 3-osiowe, w odróżnieniu od 4-osiowego dla US Army. Kompensują to większe opony. Pojazd przeznaczony jest do holowania naczep z ładunkiem o masie do 72 t.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.