Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cięższy Diamond

Lotnictwo cywilne, 22 marca 2011

Europejskie władze lotnicze EASA wydały certyfikat dla lekkiego Diamonda DA20-C1, zezwalający na zwiększenie maksymalnej masy startowej z 750 do 800 kg.

DA20-C1 to podstawowy, obecnie produkowany model dwuosobowego samolotu Diamonda. Występuje w niewiele różniących się konfiguracjach. Wszystkie napędza 125-konny Continental IO-240-B, zapewniając osiągnięcie maksymalnej prędkości przelotowej 256 km/h i nieprzekraczalnej 304 km/h. Prędkość przeciągnięcia wynosi 78 km/h. Samolot ma jedną z największych w swojej klasie prędkość wznoszenia - 5,08 m/s. Kosztuje ok. 190 tys. USD / Zdjęcie: Diamond Aircraft

Zwiększenie maksymalnej masy startowej jest wyłącznie kwestią proceduralną. Po wejściu do produkcji modelu DA20-C1, ponad 10 lat temu, co wiązało się z mocniejszym, ale i cięższym silnikiem, amerykańskie i kanadyjskie władze lotnicze zgodziły się na zwiększenie masy startowej do 800 kg. Powtórzenie procedury certyfikacyjnej na rynku europejskim, zdecydowanie mniejszym od amerykańskiego, uznano za kwestię drugorzędną.

Sytuacja zmieniła się w ciągu ostatnich kilku lat, ze względu na spadek, a potem kryzysowe załamanie sprzedaży samolotów tłokowych w USA (zobacz także: Załamanie lotnictwa ogólnego). Rola rynków zagranicznych wzrasta, za czym podążają producenci samolotów sportowo-turystycznych.

Przejawem tego trendu jest proces certyfikacyjny DA20-C1 w Europie. Oprócz zwiększenia masy maksymalnej - co przełoży się na zwiększenie zasięgu lub zabieranego bagażu - EASA już wkrótce zakończy testy lotów nocnych i prób wychodzenia z korkociągów. Pozwoli to na bardziej intensywne promowanie samolotu w krajach Starego Kontynentu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.