Europejskie władze lotnicze EASA wydały certyfikat dla lekkiego Diamonda DA20-C1, zezwalający na zwiększenie maksymalnej masy startowej z 750 do 800 kg.
Zwiększenie maksymalnej masy startowej jest wyłącznie kwestią proceduralną. Po wejściu do produkcji modelu DA20-C1, ponad 10 lat temu, co wiązało się z mocniejszym, ale i cięższym silnikiem, amerykańskie i kanadyjskie władze lotnicze zgodziły się na zwiększenie masy startowej do 800 kg. Powtórzenie procedury certyfikacyjnej na rynku europejskim, zdecydowanie mniejszym od amerykańskiego, uznano za kwestię drugorzędną.
Sytuacja zmieniła się w ciągu ostatnich kilku lat, ze względu na spadek, a potem kryzysowe załamanie sprzedaży samolotów tłokowych w USA (zobacz także: Załamanie lotnictwa ogólnego). Rola rynków zagranicznych wzrasta, za czym podążają producenci samolotów sportowo-turystycznych.
Przejawem tego trendu jest proces certyfikacyjny DA20-C1 w Europie. Oprócz zwiększenia masy maksymalnej - co przełoży się na zwiększenie zasięgu lub zabieranego bagażu - EASA już wkrótce zakończy testy lotów nocnych i prób wychodzenia z korkociągów. Pozwoli to na bardziej intensywne promowanie samolotu w krajach Starego Kontynentu.