Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

W Kongo rozbił się Bombardier CRJ-100ER

Lotnictwo cywilne, 05 kwietnia 2011

Po początkowym zamieszaniu i podawaniu różnej liczby ofiar oraz typu samolotu, który rozbił się w Kinszasie, wiadomo że rozbił się Bombardier CRJ-100ER. Zginęły 32 osoby, tylko jedna przeżyła.

Początkowo podawano, że w katastrofie w Kinszasie (lot UNO834, Katastrofa w Kongo, 2011-04-04) zginęło 10 osób, później podawano, że 16, a 8 jest ciężko rannych. Ostatecznie okazało się, że ofiary są aż 32, a tylko jedna osoba przeżyła katastrofę. Zginęło 4 członków załogi i 20 członków misji ONZ w DR Konga oraz pracownicy kongijskich organizacji pozarządowych.

Pierwotnie podawano, że rozbił się CRJ-300 (było to możliwe tylko do czasu, gdy podawano, że ofiar jest kilkanaście), a później, że był to Fokker 100. Dość wcześnie okazało się, że operatorem samolotu są linie gruzińskie. Gruzinami byli członkowie załogi.

Ostatecznie podano, że rozbił się Canadair CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-100ER nr rej. 4L-GAE, nr ser. 7070 (zdjęcie z 11 lipca 2008 w Kinszasie: superspotter), napędzany 2 silnikami General Electric CF34-3A1. Samolot został pierwotnie, w 1996 dostarczony francuskim liniom Brit Air jako F-GRJA. We wrześniu 2007 kupiły go Georgian Airways. Od tych linii leasingowała go od lipca 2008 ONZ na potrzeby MONUSCO - misji organizacji w DR Kongo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.