Po początkowym zamieszaniu i podawaniu różnej liczby ofiar oraz typu samolotu, który rozbił się w Kinszasie, wiadomo że rozbił się Bombardier CRJ-100ER. Zginęły 32 osoby, tylko jedna przeżyła.
Początkowo podawano, że w katastrofie w Kinszasie (lot UNO834, Katastrofa w Kongo, 2011-04-04) zginęło 10 osób, później podawano, że 16, a 8 jest ciężko rannych. Ostatecznie okazało się, że ofiary są aż 32, a tylko jedna osoba przeżyła katastrofę. Zginęło 4 członków załogi i 20 członków misji ONZ w DR Konga oraz pracownicy kongijskich organizacji pozarządowych.
Pierwotnie podawano, że rozbił się CRJ-300 (było to możliwe tylko do czasu, gdy podawano, że ofiar jest kilkanaście), a później, że był to Fokker 100. Dość wcześnie okazało się, że operatorem samolotu są linie gruzińskie. Gruzinami byli członkowie załogi.
Ostatecznie podano, że rozbił się Canadair CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-100ER nr rej. 4L-GAE, nr ser. 7070 (zdjęcie z 11 lipca 2008 w Kinszasie: superspotter), napędzany 2 silnikami General Electric CF34-3A1. Samolot został pierwotnie, w 1996 dostarczony francuskim liniom Brit Air jako F-GRJA. We wrześniu 2007 kupiły go Georgian Airways. Od tych linii leasingowała go od lipca 2008 ONZ na potrzeby MONUSCO - misji organizacji w DR Kongo.