Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przekazanie seryjnego Superjeta

Lotnictwo cywilne, 19 kwietnia 2011

Dzisiaj w porcie lotniczym w Erywaniu odbyła się uroczystość przekazania pierwszego seryjnego Suchoja Super Jet 100 armeńskiej linii Armavia. Dwa lata po pierwotnym terminie.


Pierwszy seryjny SSJ 100. Zdjęcie z marca, jeszcze w Komsomolsku nad Amurem / Zdjęcie: Superjet International

Przekazanie samolotu Armavii nastąpiło w praktyce już 15 stycznia. Dwa dni później nadano maszynie indywidualne imię Jurij Gagarin (zobacz: SSJ 100 Jurij Gagarin). Fizyczne dostarczenie samolotu do Armenii, połączone z uroczystym przyjęciem go do służby nastąpiło jednak dopiero dzisiaj, ze sporym, dwumiesięcznym opóźnieniem, w stosunku do zapowiedzi z początku roku. Przyczyna nie została ujawniona.

Program budowy nowoczesnego samolotu, wykorzystującego wiele zachodnich podzespołów i technologii, nie odbywał się zgodnie z harmonogramem. Trwał 20 lat. W połowie ubiegłej dekady planowano, że w 2008 producent dostarczy pierwszych 8 samolotów seryjnych, w 2009 - 30, a w 2010 - 60 egz. Później roczna produkcja ma utrzymywać się na poziomie 70 SSJ 100. Zamierzeń tych nie udało się jednak zrealizować.

Dla Armavii dostawa zamówionych 2 samolotów (z opcją na kolejna parę), stanowi istotne wzmocnienie niewielkiej floty, składającej się 9 maszyn: 6 rodziny Airbus 320 oraz pojedynczych samolotów Bombardier CRJ200, Jak-42 i Ił-86.

Dla Suchoja rozpoczęcie seryjnych dostaw daje szanse na zmniejszenie strat, wynikających z opóźnień. Portfel zamówień obejmuje obecnie 163 maszyny (+69 egz. w opcjach). Największym użytkownikiem będzie Aerofłot, który zamówił 30 SSJ 100, a kolejne 10 egz. pozyska od pośrednika, rosyjskiej spółki leasingowej. Zarząd linii zapowiedział jednak, że wystąpi o naliczenia kar umownych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.