Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oszczędny Airbus

Lotnictwo cywilne, 22 kwietnia 2011

Frabrice Bregier, jeden z dyrektorów Airbusa, poinformował, że wdrożony w 2007 program oszczędnościowy przekroczył oczekiwania i pozwolił na zachowanie konkurencyjności, mimo spadku wartości dolara.


Montaż jednego z A380 / Zdjęcie: Airbus

Power 8, to nazwa programu, zainicjowanego w 2007. Był to rok poważnego kryzysu finansowego spółki, wywołanego opóźnieniami dostawy modelu A380. Zdecydowano wtedy o zmniejszeniu liczby etatów o 10 tys. i sprzedaży kilku zakładów (zobacz: Airbus sprzedaje cztery wytwórnie).

Według dyrektora Bregiera, udało się dzięki temu zmniejszyć koszty o 2,5 mld Euro i zaoszczędzić 10 mld Euro w gotówce. Za najważniejszą zmianę uznał jednak przekształcenie grup zakładów narodowych, kierujących się rozbieżnymi interesami, w jeden organizm ekonomiczny.

Dzięki temu koncern przetrwał kryzys gospodarczy, a przede wszystkim - pozostał konkurencyjny wobec Boeinga. Kiedy wprowadzano Euro, było ono warte tyle, co dolar. W 2006 osiągnęło 1,08 USD, później wywindowało się nawet na 1,5 USD, by obecnie ustabilizować się w granicach 1,3-1,4 USD.

Airbus wiąże duże nadzieje z nowym modelem A350. Już w ubiegłym roku grupa zatrudniła 2200 osób. W bieżącym planowane jest przyjęcie kolejnych 3 tys., głównie inżynierów. Zwiększenie liczby etatów nastąpi głównie we francuskich i niemieckich zakładach spółki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.