Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek F-16 ZEA

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 27 kwietnia 2011

W bazie Sigonella na Sycylii rozbił się myśliwiec F-16 ZEA uczestniczący w operacji nad Libią. Pilotowi udało się katapultować.

Myśliwiec wielozadaniowy F-16 Block 60 wojsk lotniczych Zjednoczonych Emiratów Arabskich przyleciał do bazy Sigonella na Sycylii z Decimomannu na Sardynii. Podczas lądowania w złych warunkach atmosferycznych nie zdołał utrzymać kierunku i wyhamować na pasie lotniska. Pilot zdecydował się katapultować. Do wypadku doszło ok. 11:35. Pilot nie odniósł poważniejszych obrażeń. Struktura samolotu uległa stosunkowo niewielkim uszkodzeniom.

Lotnictwo ZEA uczestniczy w operacji Unified Protector (wcześniej Odyssey Dawn, spoza NATO bierze w niej udział jeszcze Szwecja i Katar), formalnie dotyczącej utrzymania strefy zakazu lotów nad Libią na mocy mandatu ONZ, a faktycznie polegającej na atakowaniu sił rządowych i wspieraniu antyrządowych rebeliantów (Atak na Libię, 2011-03-19). Do akcji skierowało po 6 F-16 Block 60 i Mirage 2000-9. Stacjonują one w bazie Decimomannu niedaleko Cagliari na Sardynii.

Po wypadku wstrzymano loty w bazie Sigonella. Samoloty, które miały z niej operować, w tym duńskie F-16, korzystały z bazy Trapani-Birgi. Sigonella jest położona blisko 600 km od Trypolisu - stolicy Libii.

Poprzednim samolotem, który utraciła koalicja atakująca Libię był należący do USAF F-15E. Rozbił się z powodu awarii 21 marca (Spadł F-15, 2011-03-22). Samoloty koalicji wykonały dotąd blisko 4 tysiące lotów, w tym ok. 1660 bojowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.