Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanada kupiła C-130J

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 18 stycznia 2008

Lockheed Martin dostarczy kanadyjskim wojskom lotniczym 17 C-130J za ok. 1,4 mld USD. Cała suma objęta jest offsetem.

C-130J-30 US Air Force. Kanadyjski kontrakt na dostawy tych samolotów był krytykowany za brak prawdziwej konkurencji. Władze w Ottawie zdecydowały bowiem, że tylko produkt Lockheed Martina spełni oczekiwania. Propozycja EADS, oferującego A400M, nie została wzięta pod uwagę. W konkursie wziął udział jedynie koncern amerykański / Zdjęcie: USAF

Umowę finalną podpisano 16 stycznia. Zakłada ona rozpoczęcie dostaw pierwszych samolotów w ostatnim kwartale 2010. Będą przekazywane przez kolejne 24 miesiące. Zamówione maszyny to wersja o wydłużonym kadłubie (C-130J-30), podobna do wykorzystywanych obecnie przez US Air Force. W Kanadzie otrzymają oznaczenie CC-130J. Samoloty modelu J znajdują się jeszcze w wyposażeniu Australii, Danii, Włoch, Norwegii i Wielkiej Brytanii.

Umowa jest częścią planu zastąpienia wysłużonych Herkulesów modeli E i H oraz ogólnego odmłodzenia floty transportowców wojskowych. W styczniu 2007 Kanadyjczycy podpisali porozumienie o zakupie 4 C-17 Globemaster (pierwszy został dostarczony w sierpniu 2007) o wartości 869 mln USD. Prawdopodobnie wiosną tego roku wyślą zapytanie ofertowe do Boeinga dotyczące śmigłowców CH-47F Chinook.

Umowa na dostawy Super Herculesów zakłada 100% offsetu, z czego aż 75% ma być zrealizowane przez dostawy produktów miejscowego przemysłu. Władze w Ottawie zakładają, że w 2009 podpiszą z Lockheed Martinem kolejna umowę, na 20-letni serwis. Również jego wartość ma być objęta offsetem.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.