Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rysaczok przed ceryfikacją

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 07 czerwca 2011

W Samarze zakończono wstępne próby dwusilnikowego samolotu wielozadaniowego Rysaczok. Według konstruktorów, ma on być następcą popularnego dwupłata An-2.

Rysaczok powstał w moskiewskim przedsiębiorstwie NKF Technoawia. Oblot samolotu miał miejsce 3 grudnia 2010. Wstępne próby prototypu zakończono 2 czerwca w Ośrodku rakietowo-kosmicznym CSKB Progress w Samarze, gdzie planowana jest jego produkcja seryjna.

3 czerwca prototyp przeleciał do podmoskiewskiego LII im. Gromowa. Tam mają być kontynuowane próby certyfikacyjne. Samolot pilotowali W. Makagonow i M. Mołczaniuk.

Rysaczok to dolnopłat napędzany dwoma czeskimi silnikami turbośmigłowymi Walter M601F o mocy po 750 KM. Jego załogę stanowią 2 osoby. Udźwig wynosi 1570 kg przy maksymalnej masie startowej 5700 kg. Zakres prędkości przelotowych to 250-400 km/h, zasięg 2 tys. km, a pułap 5 km. Samolot może przewozić 8-10 pasażerów i różne ładunki, służyć w pracach agro, czy w lotach szkolno-treningowych lub medycznych, podobnie jak An-2, którego - w intencji konstruktorów - ma zastąpić.

Według nieoficjalnych danych, na rozwój Rysaczoka wydano ok. 1,5 mln USD. Ministerstwo Transportu zamówiło wstępnie 30 samolotów tego typu. Miały być one dostarczone do końca 2011.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.