Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wybuch silnika Boeinga 747

Lotnictwo cywilne, 16 lipca 2011

Samolot Boeing 747 linii Qantas, wiozący drużynę rugby RPA do Australii, musiał awaryjnie lądować w Johannesburgu z powodu wybuchu jednego z silników. Nikomu nic się nie stało.

Lot specjalny QF64 odbywał się z Johannesburga do Sydney. Boeing 747 przewoził drużynę rugby Springbok na turniej Castle Tri-Nations (RPA, Australia i Nowa Zelandia). Miał wylądować o dziś o 14:15 czasu lokalnego. Samolot zawrócił blisko 2 godziny po starcie z powodu awarii silnika nr 3. Świadkowie zdarzenia twierdzą, że w powietrzu doszło do wybuchu.

Sprawny Boeing 747 ma przybyć do Johannesburga po rugbystów dziś ok. 20:00. Start do lotu do Sydney, o tym samym numerze - QF64, jest planowany na 23:45. Samolot ma wylądować w Sydney jutro o 19:05 czasu lokalnego - 31 godzin po pierwotnie planowanym terminie. Inauguracyjny mecz turnieju ma odbyć się 23 lipca.

Steve Purvinas, sekretarz Australian Licenced Aircraft Engineers Association (ALAEA) podsumował, że to już 12 awaria silnika samolotu Qantas w ciągu ostatnich 18 miesięcy (Wybuch silnika Boeinga 747, 2010-08-31, Awaria silnika Boeinga 747 linii Qantas, 2010-11-05, Kolejna awaria Jumbo Jeta Qantas, 2010-11-15). 10 lub 11 z nich było spowodowanych urwaniem łopatek sprężarki wysokiego ciśnienia. Dzisiejsza awaria miała prawdopodobnie taką samą przyczynę. Według Purvinasa, linie muszą zainwestować więcej pieniędzy w bezpieczeństwo i utrzymanie silników w należytym stanie. Chodzi głównie o silniki Rolls-Royce RB211.

W listopadzie 2010 linie Qantas musiały uziemić flotę samolotów Airbus 380 po wybuchu w locie silnika jednego z nich (Qantas zawiesza loty A380, 2010-11-04).

Inżynierowie zatrudnieni w Qantas przeprowadzili wczoraj akcję protestacyjną. Na razie była ona dość symboliczna - trwała tylko 60 sekund. Głównym powodem był spór płacowy, ale ich żądania były związane też ze standardami bezpieczeństwa obowiązującymi w tych liniach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.