Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec programu Ił-112W?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 lipca 2011

Zakłady WASO przerwały montaż prototypu samolotu transportowego Ił-112W. Program jego rozwoju wstrzymano.

W połowie maja 2011 szef Rady Dyrektorów ukraińskiej wytwórni silników Motor Sicz, Wiaczesław Bogusłajew ujawnił, że Ministerstwo Obrony FR zrezygnowało z zakupów samolotów transportowych Ił-102W, wybierając w ich miejsce transportową wersję pasażerskich An-140 (zamówiono partię 7 samolotów tego typu). Te samoloty napędzane są silnikami Motor Sicz TW3-117WMA-SB-M1. MO FR nie zaprzeczyło tej informacji, ale jej też nie potwierdziło.

Obecna informacja przekazana przez dyrektora generalnego WASO z Woroneża, Witalija Zubariewa, potwierdza wcześniejsze doniesienia. - Projekt Ił-102W został zamrożony. O dalsze informacje proszę zwracać się do przedstawicieli kompleksu lotniczego Iliuszyn - powiedział Zubariew. Nieoficjalnie wiadomo, że projektowanie i budowa samolotu Ił-102W natrafiły na problemy techniczne. Brak zainteresowania MO FR zapewne spowoduje ostateczne zamknięcie programu.

Rozwój samolotu transportowego Ił-102W rozpoczął się na początku lat 1990. Samoloty tego typu miały zastąpić przestarzałe An-24 i An-26. Do ich napędu planowano rosyjskie silniki Klimow TW7-117SE. W kwietniu 2004 MO FR ogłosiło, że Ił-102W zwyciężył w konkursie na nowy lekki samolot transportowy. Oblot prototypu jeszcze niedawno planowano na 2011, a początek dostaw na 2012 (Oblot Iła-476 w 2011, 2009-12-30). Jednak w sierpniu 2010 ministerstwo przerwało finansowanie programu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.