Boeing poinformował dziś o dostarczeniu w ubiegłym tygodniu pierwszego samolotu 737 Next-Generation z nowymi silnikami. Jego odbiorcą są China Southern Airlines.
Boeing przekazał na lotnisku w Seattle chińskiemu towarzystwu China Southern Airlines samolot B737-800 wyposażony w zmodyfikowane silniki CFM56-7BE, jakie będą standardem we wszystkich kolejnych samolotach tego typu. Charakteryzują się one ulepszoną konstrukcją turbin wysokiego i niskiego ciśnienia, co w połączeniu z wdrożonymi od początku br. zmianami w projekcie aerodynamicznym, skutkującymi zmniejszeniem oporu, spowoduje obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie kosztów obsługi technicznej.
Silniki CFM56-7BE stanowią część testowanego od listopada 2010 pakietu modyfikacji 737, którego celem jest zmniejszenie zużycia paliwa o 2%. Kolejne usprawnienia obniżające zużycie paliwa będą wprowadzane do 2012.
Starania Boeinga, mające na celu ulepszenie 737 Next-Generation, zaowocowały 5-% zmniejszeniem zużycia paliwa w porównaniu z pierwszym samolotem dostarczonym w 1998. Kolejne modyfikacje mają sprawić, iż zużycie paliwa spadnie o 7% względem wartości zanotowanych podczas eksploatacji pierwszych egzemplarzy Next-Generation 737.