Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bankructwo Kontinenta

Lotnictwo cywilne, 30 lipca 2011

Rosyjskie linie Kontinent przestały płacić swym wierzycielom i ogłosiły bankructwo. Ich pasażerowie musieli pozostać na ziemi. Samoloty zajęła Rosawiacja.

W związku z bankructwem linii Kontinent nie poleciało w zaplanowane podróże wczoraj i dziś kilkuset pasażerów z Soczi, Krasnojarska, Błagowieszczeńska i innych rosyjskich miast. Mają polecieć innymi liniami w miarę wolnych miejsc. Podobnie będzie w kolejnych dniach, ponieważ Kontinent sprzedawał bilety do ostatniej chwili przed ogłoszeniem niewypłacalności. Część klientów może liczyć na zwrot pieniędzy. Koszty lotów i zwrotu biletów mają pokryć dotacje budżetowe.

Minister transportu FR Igor Lewitin nakazał zajęcie samolotów Kontinenta. Prokuratura została powiadomiona o możliwości popełnienia przestępstwa przez zarząd towarzystwa. Liniom cofnięto certyfikat na przewóz pasażerów.

Linie Kontinent powstały w 1997. Ich samoloty połączyły Obwód Amurski z południem Rosji. Z portów w Błagowieszczeńsku i Krasnojarsku latały do Krasnodaru, Anapy, Symferopola, Soczi i Mineralnych Wód. Linie latały też na Daleki Wschód, do Władywostoku i na Kamczatkę oraz na podmoskiewskie Wnukowo.

Podstawowymi samolotami Kontinenta były Tu-154M. Towarzystwo miało ich 9. Zadłużenie linii wobec portów lotniczych wynosiło wczoraj, w dniu ogłoszenia bankructwa, 32 mln rubli.

Żeby ustabilizować rynek przewozów lotniczych Rosawiacja zezwala na realizowanie regularnych połączeń lotniczych jedynie liniom dysponujących co najmniej 20 samolotami. Takich przewoźników jest w FR 115. Obsługują one ponad 90% rynku wewnętrznego. Pozostałe linie mogą wykonywać jedynie loty czarterowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.