Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

A-100 w 2016?

Lotnictwo wojskowe, 09 sierpnia 2011

Dowódca rosyjskich wojsk lotniczych, gen. Aleksander Zelin poinformował, że nowy samolot wczesnego ostrzegania, oznaczony jako A-100 może zostać opracowany do 2016.

W opracowaniu nowej konstrukcji Rosjanie mogą czerpać z doświadczeń w dostawach 3 samolotów Ił-76 TD dla Indii, na których zabudowano w Izraelu stacje radiolokacyjne i dowodzenia IAI EL/M-2075 Phalcon (rosyjskie oznaczenie gotowej maszyny to EI lub A-50EI). Samoloty tego typu otrzymały m.in. silniki PS-90A-76 rosyjskiej spółki Perm Motors, czyli planowane jednostki napędowe A-100 / Zdjęcie: Beriev Aircraft

Gen. Zelin poinformował, że nośnik systemów radiolokacyjnych i dowodzenia, Ił-476 będzie gotowy prawdopodobnie w 2013. Samolot ten to głęboko zmodernizowana wersja doskonale znanego transportowca Ił-76, wyposażona w nową awionikę z glass-cockpitem, nowoczesne silniki Awiadwigatiel rodziny PS-90 i ze zmodyfikowanym płatowcem (zobacz: Oblot Iła-476 w 2011).

Samolot zostanie zintegrowanym z nowym systemem radiolokacyjnym i dowodzenia, opartym o antenę ze skanowaniem fazowym. Prace mają zakończyć się w 2016.

Obecnie rosyjskie wojska lotnicze wykorzystują operacyjnie ok. 20 samolotów wczesnego ostrzegania Beriew A-50, stworzone na bazie Ił-76 i wyposażone w stację radiolokacyjną Wega-M o możliwościach, charakterystycznych dla systemów starszej generacji. Stacja może jednocześnie śledzić do 50 celów, kontrolując 10-12 własnych samolotów.

Według oficjalnych danych, A-50 lecący na wysokości 12 km, może wykryć bombowiec B-52 z odległości 650 km, a klasyczny myśliwiec z ok. 400 km. Cel o powierzchni odbicia radarowego rzędu 1 m², a więc charakterystyczny dla myśliwców generacji 4+, powinien zostać wykryty na dystansach mniejszych niż 215 km. Możliwości nowej stacji radiolokacyjnej i dowodzenia mają być zdecydowanie lepsze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.