Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ukraiński leasing

Lotnictwo cywilne, 11 sierpnia 2011

ANTK im. Antonowa podpisał z państwową Lizingtechtrans umowę intencyjną o zakupie 50 samolotów rodziny An-148. Kupujący ma wypożyczać maszyny ukraińskim przewoźnikom.

An-148 i jego pochodne stały się eksportowym przebojem koncernu Antonowa. Zabrał on wstępne i potwierdzone zamówienia na nieco ponad 300 samolotów. Dwa zakłady: na Ukrainie i w Rosji, przekazały do tej pory odbiorcom ok. 10 maszyn. Nadal jednak rodzime linie lotnicze wykazują względnie umiarkowane zainteresowanie konstrukcją / Zdjęcie: ukrainebussines.com

Podpisane kilka dni temu porozumienie dotyczy woli zakupu 22 An-148 i 28 An-158. Te pierwsze mogą przewozić do 80 osób (standardowo 68-75 osób) na odległość do 3500 km. An-158, którego proces certyfikacyjny ma się wkrótce zakończyć, ma wydłużony kadłub i może zabrać do 99 pasażerów na odległość do 2500 km. Szczegóły porozumienia, w tym szacunkowe koszty, nie zostały ujawnione.

Państwowa spółka Lizingtechtrans zamierza wypożyczać samoloty ukraińskim liniom lotniczym. Ma już w tym pewne doświadczenia. Z trzech zamówionych wcześniej An-148 odebrała jedną maszynę i leasinguje ją Ukraine International Airlines, pobierając ok. 1100 USD za 1h lotu.

Decyzja o faktycznym pośredniczeniu państwa w zakupach i eksploatacji samolotów Antonowa podjęto na konferencji, która odbyła się 19 maja z udziałem wicepremiera i ministra infrastruktury, Borysa Kolesnikowa, przedstawicieli koncernu Antonowa, spółki Lizingtechtrans oraz ukraińskich linii lotniczych.

Do momentu zorganizowania konferencji przewoźnicy zamówili bowiem - również opcjonalnie - ok. 35 samolotów, a więc zdecydowanie mniej, niż mogliby wykorzystać dla połączeń regionalnych. Nierozwiązanym problemem pozostawało bowiem finansowanie potencjalnych kontraktów, na które nie było stać mniejszych linii lotniczych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.