Niemieckie ministerstwo obrony zamówiło w Krauss Maffei Wegmann 31 seryjnych ciężarówek Mungo 2. To specjalistyczna wersja dobrze znanych - m.in. z Afganistanu - opancerzonych pojazdów.
Pierwsze z 396 zamówionych ciężarówek Mungo trafiły do Bundeswehry w 2005. Jedynym użytkownikiem jest Division Spezielle Operationen, licząca ok. 10,5 tys. żołnierzy. Ze względu na charakter jednostki, spadochroniarze są intensywnie angażowani do misji zagranicznych, w tym w Afganistanie. Wraz z nimi do tego kraju trafiły również Mungo.
Pojazdy - zaprojektowane jako wyposażenie wojsk desantowych, z ograniczona masą własną - zapewniają stosunkowo niewielką ochronę, zgodną z poziomem 1. wg STANAG 4569 (ostrzał z broni strzeleckiej, wykorzystującej pociski 7,62x51 mm, wybuchy granatów i min przeciwpiechotnych). Mimo tego uznano, ją za wystarczającą do działań w bezpośrednich rejonach walk. Mogą przewozić łącznie 10 żołnierzy lub niemal 2 t ładunków.
KMW rozwinęła kolejne wersje pojazdu. Oferuje model z dodatkowym opancerzeniem, Mungo 3 (poziom balistyczny 3., przeciwminowy 2.), który ma jednak zmniejszoną ładowność i może przewozić 6 żołnierzy. Otrzymała też zlecenie na opracowanie pojazdu specjalistycznego, Mungo 2.
Samochody te mają przede wszystkim przewozić amunicję, paliwo i wyposażenie specjalistyczne, w tym komory dekontaminacyjne. Mogą również wykonywać proste prace inżynieryjne, dzięki możliwości wykorzystania dostępnych na rynku cywilnym urządzeń doczepnych, montowanych z przodu pojazdu.
Trzy prototypy tych wozów przeszły już z powodzeniem serię testów. 19 sierpnia KMW oraz przedstawiciele wojsk lądowych zawarli porozumienie o dostawach 31 samochodów seryjnych. Ostatnie z nich zostaną przekazane odbiorcy w 2013.