W zakładach Mecatrol w Boulogne Sur Mer, w pobliżu Buenos Aires, trwa modernizacja 37 transporterów Panhard rodziny VRC. Najważniejszym jej elementem jest wymiana silników.
Modernizacja dotyczy 37 pojazdów: 13 w wersji 6x6 i 24 egz. krótszego modelu, z napędem 4x4. Transportery należą do argentyńskiej piechoty morskiej. Macatrol przebudował już połowę pojazdów.
Zmiany polegają na rezygnacji z wiekowych już diesli Peugeota PRV V6 o mocy 131 KM i zastąpieniu ich turbodieslami MWM o mocy 129 KM, zachowując tę samą skrzynię biegów. Jednocześnie remontowane są inne podzespoły pojazdów, w tym system elektryczny, klimatyzacji, paliwowy, hydrauliczny i napędowy. Koła i opony wymieniane są na dostarczane przez rodzimy przemysł.
VRC są lekkimi transporterami piechoty, przeznaczonymi dla 2 członków załogi i do 9 żołnierzy desantu. Panhard oferował je na eksport, zdobywając zamówienia Argentyny (tylko tam trafiły pojazdy w wersji 4x4), Gabonu, Iraku, Meksyku i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Pancerz o grubości 8 mm chroni przed ostrzałem z broni indywidualnej, jedynie z przodu, gdzie zainstalowano 12-mm płyty pancerne, zapewniona jest ochrona przed ostrzałem z wkm kalibru 12,7 mm. Uzbrojenie stanowią km lub wkm w otwartym stanowisku strzelca lub 20-mm armata w wieży CB-20. Pierwsze pojazdy dostarczono odbiorcom w 1979.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa