Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Modernizacja argentyńskich VRC

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 października 2011

W zakładach Mecatrol w Boulogne Sur Mer, w pobliżu Buenos Aires, trwa modernizacja 37 transporterów Panhard rodziny VRC. Najważniejszym jej elementem jest wymiana silników.

Zmodernizowane VRC na Haiti. Pojazdy działają w ramach pokojowego kontyngentu Argentyny w tym kraju. Dysponuje on łącznie 12 transporterami VRC. 5 z nich zostało już odmłodzonych. Pozostałe zostaną przebudowane w najbliższym czasie / Zdjęcie: Santiago Rivas

Modernizacja dotyczy 37 pojazdów: 13 w wersji 6x6 i 24 egz. krótszego modelu, z napędem 4x4. Transportery należą do argentyńskiej piechoty morskiej. Macatrol przebudował już połowę pojazdów.

Zmiany polegają na rezygnacji z wiekowych już diesli Peugeota PRV V6 o mocy 131 KM i zastąpieniu ich turbodieslami MWM o mocy 129 KM, zachowując tę samą skrzynię biegów. Jednocześnie remontowane są inne podzespoły pojazdów, w tym system elektryczny, klimatyzacji, paliwowy, hydrauliczny i napędowy. Koła i opony wymieniane są na dostarczane przez rodzimy przemysł.

VRC są lekkimi transporterami piechoty, przeznaczonymi dla 2 członków załogi i do 9 żołnierzy desantu. Panhard oferował je na eksport, zdobywając zamówienia Argentyny (tylko tam trafiły pojazdy w wersji 4x4), Gabonu, Iraku, Meksyku i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Pancerz o grubości 8 mm chroni przed ostrzałem z broni indywidualnej, jedynie z przodu, gdzie zainstalowano 12-mm płyty pancerne, zapewniona jest ochrona przed ostrzałem z wkm kalibru 12,7 mm. Uzbrojenie stanowią km lub wkm w otwartym stanowisku strzelca lub 20-mm armata w wieży CB-20. Pierwsze pojazdy dostarczono odbiorcom w 1979.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.