Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hybrydowy śmigłowiec Eurocoptera

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 06 października 2011

Eurocopter prowadzi testy śmigłowca AS350 z hybrydowym systemem napędowym. Silnik elektryczny uzupełnia w nim napęd turbinowy i jest wykorzystywany w wypadku jego awarii.

Eurocopter w ośrodku w Marignane prowadzi testy przebudowanego śmigłowca AS350 Ecureuil/AStar (zdjęcie: Patrick Gertner - Eurocopter) z zespołem napędowym uzupełnionym o silnik elektryczny. Podstawowym napędem pozostaje silnik turbinowy, a silnik elektryczny ma w przypadku jego awarii ułatwić bezpieczne lądowanie z wykorzystaniem autorotacji. Dodatkowy, kompaktowy silnik zasilany akumulatorem litowo-polimerowym został umieszczony w centralnej części kadłuba. Dzięki jego użyciu możliwe ma być manewrowanie śmigłowcem przy wyborze optymalnego miejsca do lądowania. Elektronicznie sterowany silnik elektryczny utrzymuje obroty wirnika po awarii, a maksymalna moc jest dostarczana przed zetknięciem z ziemią, by złagodzić uderzenie.

Próby śmigłowca z napędem hybrydowym trwają już od lipca. Dyrektor techniczny Eurocoptera, Jean-Michel Billig mówi, że załoga od początku miała zaufanie do zmodyfikowanego systemu napędowego. Już w pierwszym locie wykonano lądowanie z wyłączonym silnikiem głównym.

Napęd hybrydowy jest ważnym elementem innowacyjnego programu budowy śmigłowca przyszłości. Ma on nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo śmigłowców jednosilnikowych, ale też zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć drgania konstrukcji, a więc zwiększyć komfort lotu. Eurocopter zamierza, po dopracowaniu i zmniejszeniu masy modułu elektrycznego (koncern nie podaje jego aktualnych parametrów), oferować go jako zestaw modernizacyjny do swych śmigłowców jednosilnikowych EC120, AS350 i EC135.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.