Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej transakcji, niższe ceny

Lotnictwo cywilne, 10 listopada 2011

Tak w skrócie wygląda sytuacja na amerykańskim rynku wtórnym samolotów biznesowych. W ciągu ostatnich 9 miesięcy o 11 % zwiększyła się o liczba sprzedanych maszyn. Ich ceny spadły o 19,6%.

Jeden z wystawionych na sprzedaż samolotów Cessna Citation Mustang. Samoloty rodziny Citation stanowią najliczniejszą grupę na rynku używanych maszyn - czwartą część wszystkich odrzutowców (500 egz.), zgromadzonych na portalu Aviation Business Index. W ofercie jest jeszcze 160 samolotów turbośmigłowych, 77 tłokowych i 70 śmigłowców / Zdjęcie: ABI

Prezentowane wyniki odnoszą się do analogicznego okresu ubiegłego roku i zostały sporządzone przez analityków sprzedaży strony Jetnet, specjalizującej się w handlu używanymi samolotami i śmigłowcami dyspozycyjnymi.

Dane wskazują na stopniowe zwiększanie się sprzedaży w ciągu ostatnich 18 miesięcy oraz średni wzrost cen transakcji. Ten ostatni nie jest jednak równomierny. W bieżącym roku ceny wywoławcze spadły o prawie 20%. Uznano jednak, że jest to naturalne zjawisko, wynikające raczej z chęci szybszej sprzedaży, a nie spowodowane powrotem kryzysu.

Za tezą o powolnym odbudowywaniu koniunktury przemawia większa liczba transakcji oraz fakt zmniejszania się ilości samolotów wystawionych na sprzedaż. Średni okres ich oczekiwania na nowego właściciela skrócił się do 330 dni.

Dane te korespondują z szacunkami producentów i analityków rynku lotnictwa ogólnego (zobacz: Na poprawę trzeba zaczekać). Sektor ten został w najbardziej dramatyczny sposób odczuł skutki kryzysu gospodarczego - liczba nowoprodukowanych samolotów spadła średnio o połowę. Odnośnie samolotów biznesowych spadek był nieco mniejszy, tu również następuje najszybszy wzrost produkcji, nadal jest on jednak znacznie niższy niż w okresie sprzed załamania gospodarczego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.