Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Więcej transakcji, niższe ceny

Lotnictwo cywilne, 10 listopada 2011

Tak w skrócie wygląda sytuacja na amerykańskim rynku wtórnym samolotów biznesowych. W ciągu ostatnich 9 miesięcy o 11 % zwiększyła się o liczba sprzedanych maszyn. Ich ceny spadły o 19,6%.

Jeden z wystawionych na sprzedaż samolotów Cessna Citation Mustang. Samoloty rodziny Citation stanowią najliczniejszą grupę na rynku używanych maszyn - czwartą część wszystkich odrzutowców (500 egz.), zgromadzonych na portalu Aviation Business Index. W ofercie jest jeszcze 160 samolotów turbośmigłowych, 77 tłokowych i 70 śmigłowców / Zdjęcie: ABI

Prezentowane wyniki odnoszą się do analogicznego okresu ubiegłego roku i zostały sporządzone przez analityków sprzedaży strony Jetnet, specjalizującej się w handlu używanymi samolotami i śmigłowcami dyspozycyjnymi.

Dane wskazują na stopniowe zwiększanie się sprzedaży w ciągu ostatnich 18 miesięcy oraz średni wzrost cen transakcji. Ten ostatni nie jest jednak równomierny. W bieżącym roku ceny wywoławcze spadły o prawie 20%. Uznano jednak, że jest to naturalne zjawisko, wynikające raczej z chęci szybszej sprzedaży, a nie spowodowane powrotem kryzysu.

Za tezą o powolnym odbudowywaniu koniunktury przemawia większa liczba transakcji oraz fakt zmniejszania się ilości samolotów wystawionych na sprzedaż. Średni okres ich oczekiwania na nowego właściciela skrócił się do 330 dni.

Dane te korespondują z szacunkami producentów i analityków rynku lotnictwa ogólnego (zobacz: Na poprawę trzeba zaczekać). Sektor ten został w najbardziej dramatyczny sposób odczuł skutki kryzysu gospodarczego - liczba nowoprodukowanych samolotów spadła średnio o połowę. Odnośnie samolotów biznesowych spadek był nieco mniejszy, tu również następuje najszybszy wzrost produkcji, nadal jest on jednak znacznie niższy niż w okresie sprzed załamania gospodarczego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.