Austriacka Diamond Aircraft przekazała w grudniu prototypowe skrzydło dla rosyjskiego samolotu pasażerskiego MS-21. Zostało wykonane z włókna węglowego.
Rosjanie zlecili dwa lata temu opracowanie nowoczesnego skrzydła z włókna węglowego austriackiej spółce, z powodu jej bogatych doświadczeń z tym materiałem. Diamond Aircraft Industries, od momentu powstania w 1981, specjalizowała się bowiem w produkcji szybowców, motoszybowców, wreszcie samolotów sportowo-turystycznych, wykonanych z kompozytów. Dlatego podstawowym problemem było jedynie zwiększenie skali i uzyskanie dużego, jednorodnego elementu dla samolotu pasażerskiego.
Austriacy otrzymali zadanie opracowania technologii produkcji. Montaż skrzydła zrealizowano w Niemczech, w zakładach, które montują elementy płatowców, w tym skrzydeł, dla różnych modeli Airbusów, od małych A320 po największe A380 i A400M.
15 grudnia odbyła się uroczystość przekazania skrzydła rosyjskiej AeroComposite, która będzie produkowała je seryjnie dla MS-21. Rosyjski samolot, który ma konkurować z Boeingami 737 i Airbusami 320, będzie w pierwszym etapie wytwarzania korzystał z 50% importowanych podzespołów. Z biegiem czasu udział ten powinien zmniejszyć się do ok. 15%. Oblot maszyny dla 150-230 pasażerów -w zależności od wersji - planowany jest na 2014. Dwa lata później powinny zostać zrealizowane pierwsze dostawy (zobacz: MS-21 zamiast Su-30MK).
Do tej pory zakłady Irkut zebrały zamówienia na nieco ponad 200 odrzutowców tego typu, w zdecydowanej większości od rodzimych linii lotniczych (największy przyszły użytkownik, Aerofłot podpisał umowę, dotyczącą 50 egz.).