Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Niebezpieczne Airbusy 380?

Lotnictwo cywilne, 10 stycznia 2012

Stowarzyszenie australijskich inżynierów lotniczych uważa, że wykryte pęknięcia skrzydeł Airbusów 380 grożą życiu pasażerów. Producent i linie lotnicze uspakajają, że uszkodzenie nie wpływa na bezpieczeństwo lotów.

Singapore Airlines jest użytkownikiem najliczniejszej na świecie floty Airbusów 380. Posiada ich 14 egz. i oczekuje na dostawy kolejnych 5 / Zdjęcie: Airbus

Wykryte ostatnio pęknięcia na skrzydłach Airbusów 380 wywołały zdecydowaną reakcję Australian Licensed Aircraft Engineers Association. Sekretarz stowarzyszenia, Steve Purvinas wzywa, by przerwać loty wszystkich samolotów tego typu i naprawić usterki. Brak takiego działania nazywa igraniem z ludzkim życiem.

W odpowiedzi przedstawiciele Airbusa stwierdzili wczoraj, że pęknięcia są faktem, jednak nie dotyczą istotnych, nośnych fragmentów skrzydeł. Wykryto je w części z 67 dotąd wyprodukowanych samolotów. Dodał, że ustalono metody obserwacji pęknięć i ich naprawy, która powinna zostać przeprowadzona w trakcie rutynowych przeglądów. Purvinas przypomina jednak, że przeglądy te - w przypadku Airbusa 380 - realizowane są co cztery lata.

Pierwsze samoloty europejskiego koncernu trafiły do linii lotniczych pod koniec 2007 (zobacz: Przekazanie pierwszego A380). Wstępny okres eksploatacji charakteryzował się występowaniem licznych, ale drobnych usterek. W 2010 doszło jednak do zapalenia się silnika Trent 900, co było najpoważniejszym dotąd incydentem (zobacz: Przyczyna awarii silnika A380). Wykryte ostatnio pęknięcia są zaś pierwszymi objawami zmęczenia materiału w stosunkowo młodych samolotach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.