Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

238 zamówień w miesiąc

Lotnictwo cywilne, 13 lutego 2008

Mimo, że ubiegłoroczny popyt na samoloty pasażerskie - po latach posuchy - był wyjątkowo duży, w styczniu Airbus pobił kolejny rekord. Zdobył 238 zamówień na swoje maszyny.

Obroty w styczniu zwiększyła również umowa z TACA z Ameryki Łacińskiej, linii, która potwierdziła zakup dodatkowych 15 A320. Model ten jest obecnie najlepiej sprzedającym się na rynku samolotów pasażerskich, nieznacznie wyprzedzając Boeingi B737 / Zdjęcie: Airbus

W całym ubiegłym roku Airbus podpisał umowy na dostawy 1341 samolotów pasażerskich (zobacz: A jednak Boeing, chociaż…), czyli średnio 112 miesięcznie. Co więcej, szacowano, że po tej wyjątkowej reakcji rynku na poprzednie lata kryzysu, zamówienia będą maleć, spadając w końcu do poziomi 500-600 egz. rocznie.

Tymczasem tylko w styczniu - który zawsze ma najniższe obroty - europejski koncern podpisał umowy na dostawy 238 samolotów. Głównie za sprawą kontraktu z chińską centralą handlu lotniczego CASGC, która zamówiła aż 110 A320.

Łącznie w Airbusie zamówiono 6 A319, 204 A320, 4 A330-200, 6 A330-200F wersji cargo, 4 A350-800 i 14 A350-900. Oznacza to, że nadal podstawę zamówień stanowią samoloty średniej wielkości, jednak przewoźnicy zaczęli preferować w tej kategorii A320 kosztem mniejszego A319 (odpowiednio, maksymalnie 180 i 142 pasażerów).

Paradoksalnie utrzymanie wysokiego pułapu zamówień byłoby groźne dla Airbusa, który nie ma aż tak dużych zdolności produkcyjnych i boryka się z problemem opłacalności, spowodowanym niekorzystnym kursem dolara do euro (zobacz: Spór Boeinga i Airbusa oczami Komisji Europejskiej). Na szczęście, analitycy koncernu uważają, że styczeń był wyjątkowy, a wysokość zamówień w całym 2008 nie przekroczy 750 egz.

W ubiegłym miesiącu Airbus wyprodukował i dostarczył 37 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.