Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wytwórnia Mi-2 w ChRL

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, 06 lutego 2012

Rosyjski Roswertol i chińska Xi'Ao budują na północy ChRL wytwórnię śmigłowców Mi-2A. Zajmie się ona też obsługą już wyprodukowanych rosyjskich śmigłowców.

Rosyjski OAO Roswertol i chińska Hebei Xi'Ao Aeroplane Manufacturing Co. budują na 47 ha niedaleko Pekinu w rejonie Pingquan w prowincji Hebei zakład, w którym ma rocznie powstawać sto zmodernizowanych śmigłowców Mi-2A. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji jest planowane na koniec lipca. Jej koszt jest szacowany na 1,4 mld juanów (ok. 225 mln USD). Docelowo wytwórnia ma zajmować ponad 700 ha, a wartość produkcji sięgać 10 mld juanów.

Mi-2A jest zmodernizowaną przez rosyjskich konstruktorów wersją popularnego śmigłowca, produkowanego w latach 1965-1985 w WSK PZL Świdnik (powstało ok. 7200 Mi-2 różnych wersji). Zmieniono w nim zespół napędowy, systemy sterowania i nawigacji, co znacznie polepszyło parametry techniczne. Rosyjskie silniki GTD-350 zastąpiono francuskimi Turbomeca Arrius-2Mi o mocy 450 KM.

Nowo budowane zakłady mają nie tylko produkować nowe śmigłowce. W przyszłości mają też zająć się obsługą i remontami śmigłowców spod znaku Mi eksploatowanymi w Azji.

Według nieoficjalnych danych, nowy Mi-2A ma kosztować 1,2-1,3 mln USD. Modernizacja używanego Mi-2 do nowego standardu to wydatek - zależnie od stanu śmigłowca - 0,7-1,0 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.