Przedstawiciele Boeinga przypomnieli, że Dreamliner ustanowił w grudniu dwa nowe rekordy świata w zakresie prędkości i dystansu dla samolotów w swojej klasie wagowej.
Po niedawnych doniesieniach o rozszczepianiu się kompozytowej struktury tylnej sekcji kadłubów części Dreamlinerów (zobacz: Nowy problem Dreamlinera), przedstawiciele Boeinga przypomnieli o grudniowych, rekordowych lotach jednego z prototypów modelu 787-8.
Samolot oznaczony jako ZA006, napędzany silnikami General Electric GEnx-1B wystartował z Boeing Field w Seattle 6 grudnia 2011, o godzinie 11:02 i skierował się do Dhaki, w Bangladeszu. Po przekroczeniu Atlantyku, Boeing 787 znalazł się w europejskiej strefie powietrznej, w Santiago w Hiszpanii. W dalszej kolejności Dreamliner skierował się nad Morze Śródziemne, do Luksoru w Egipcie oraz przez Bliski Wchód do Indii i Bangladeszu. Lecąc bez międzylądowań, pokonał 10 710 mil morskich i ustanowił rekord dystansu w swojej klasie (199,5-249,5 t). Zapisana odległość jest nieco mniejsza - uznano ostatecznie 10 337 mil (19 144 km), co jednak wystarczyło do pokonania rekordu Airbusa 330, który w 2002 przeleciał 16 903 km. Po dwugodzinnej przerwie na tankowanie i wzięciu na pokład 13 osób, samolot powrócił do Seattle, lecąc na wschód, nad Singapurem, Filipinami, Guam i Honolulu.
Prototyp ZA006 pokonał kolejne 18 027 km i zamknął pętlę dookoła globu. Lądując w Seattle 8 grudnia o godzinie 5:29, ustanowił jednocześnie nowy rekord podróży dookoła świata, czasem 42 h i 27 minut.
Osiągnięte wyniki to zasługa w dużej mierze kompozytowego, a więc lżejszego płatowca i silników nowej generacji. Według zapewnień producenta, GEnx zużywa o 15% mniej paliwa niż jego poprzednik, General Electric CF6, a dzięki nowej konstrukcji wentylatorów - które poruszają się z mniejszą prędkością obrotową - uzyskano zmniejszenie hałasu o 30%. Podobne charakterystyki mają też alternatywne silniki dla B787, brytyjskie Rolls-Royce Trent 1000.
Dreamliner nie będzie bezpośrednio współzawodniczył z największym rynkowym konkurentem, Airbusem 350. B787-8 jest lżejszy od najmniejszego z projektowanych obecnie odrzutowców europejskiego konkurenta, który, jeżeli powtórzy rekordowy, wystąpi w wyższej kategorii.