Według niemieckiego Der Spigel, naprawa wadliwych elementów Airbusów 380 pochłonie ok. 100 mln Euro. Producent zapowiada przedstawienie oficjalnego stanowiska 8 marca.
Niemiecki tygodnik powołuje się na szacunki ekspertów i nieoficjalne informacje od pracowników europejskiego koncernu. Wskazują one, że koszt remontu jednego A380 wyniesie ok. 1 mln Euro. Biorąc pod uwagę fakt, że przekazano już odbiorcom 68 maszyn, kilkadziesiąt kolejnych jest w różnych stadiach montażu oraz, że istnieje konieczność zmiany procesu technologicznego przy produkcji skrzydeł, uzyskano szacunkowo sumę 100 mln Euro.
W oficjalnych wypowiedziach przedstawiciele Airbusa zapewniali, że wykryte pęknięcia w strukturach skrzydeł (zobacz: Przyczyny pęknięć w A380), nie zagrażają bezpieczeństwu lotów i są łatwe do usunięcia. Do tej pory nie ujawniono jednak żadnych danych, dotyczących wielkości strat finansowych. Europejski koncern zapowiedział jednak, że 8 marca bieżącego roku odbędzie się konferencja prasowa, poświęcona problemowi.
Obecnie zakłady Airbusa opuszczą miesięcznie średnio 2,7 samolotów modelu 380. Liczba ta powinna zostać zwiększona do 3,5 egz. na początku przyszłego roku.