Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Konferencja Lotnisko po raz piąty

Lotnictwo cywilne, 17 lutego 2012

Magazyn lotniczy Skrzydlata Polska, miesięcznik RAPORT-wojsko, technika, obronność, oraz Zarząd Targów Warszawskich zorganizowały już po raz piąty Międzynarodową Konferencję i Wystawę LOTNISKO.

 Zdjęcie: Zarząd Targów Warszawskich

16 lutego w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie zjawili się przedstawiciele rządu, prezydenci miast, marszałkowie, burmistrzowie oraz zarządy lotnisk regionalnych. Licznie zgromadzili się także przedstawiciele zarządów linii lotniczych, inwestorzy, przedsiębiorstwa z branży budowlanej, informatycznej, firmy konsultingowe, a także dostawcy nowoczesnych rozwiązań technicznych i technologicznych. 

Tegoroczna konferencja LOTNISKO 2012 została podzielona na trzy sesje. Podczas pierwszej z nich rozmawiano o nowoczesnych technologiach i trendach w zarządzaniu kontrolą ruchu lotniczego w Europie. Głos w tej kwestii zabrał m. in. Krzysztof Kapis, Dyrektor Departamentu Lotnictwa, Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, który omówił zagadnienia związane z wdrożeniem kluczowych elementów implementujących założenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej oraz przedstawił wyzwania związane z kompleksowym wdrożeniem programu SESAR na Starym Kontynencie. Krzysztof Banaszek, Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, skomentował ruch lotniczy w Polsce w 2011 oraz zaprezentował krótkoterminową prognozę wzrostu ruchu lotniczego, a także zaprezentował cele Komisji Europejskiej w poszczególnych obszarach poprawy efektywności żeglugi powietrznej w Europie.

Marion Enderlein, reprezentująca Thales Air Systems, zapoznała zgromadzonych z nowoczesną wieżą kontroli ruchu lotniczego, a Grzegorz Kawiecki z Boeing Research and Technology Europe omówił prosty i praktyczny sposób zapewnienia warunków do przeprowadzenia procedur łagodnego podejścia do lądowania. Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego mówił o reformie regulacyjnej dla lotnisk lokalnych jako szansie i warunku rozwoju lotnictwa ogólnego w Polsce i rozwoju lotnisk lokalnych w naszym kraju. Berti Lundgren z Saab Technologies zaprezentował kompleksowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo portu lotniczego, Marek Pietraszak z IHS Jane's przedstawił wykorzystanie baz danych w systemach bezpieczeństwa transportu lotniczego. W dyskusji głos zabrali także Marcin Piróg, prezes PLL LOT, Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Poznań-Ławica, wiceprezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych i płk. dypl. pil. Cezary Wasser, szef służby ruchu lotniczego Sił Zbrojnych RP.

Druga sesja związana była z zagadnieniami dotyczącymi rozbudowy i wyposażenia lotnisk. Poruszono kwestie dotyczące rozbudowy regionalnych portów lotniczych, w odniesieniu do centralnego węzła lotniczego oraz wymagania, jakie przed portami lotniczymi stawiają nowoczesne samoloty. Wśród dyskutantów byli m.in. Artur Tomasik, prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych oraz prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie oraz P.P. Porty Lotnicze, Przemysław Nowak, prezes Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta, Jan Pamuła, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice, Michał Kaczmarzyk, prezes zarządu LS Airport Services, Zbigniew Knapczyński, prezes Warsaw Airport Services i Andrzej Kobielski, dyrektor handlowy EnterAir.

Nie zabrakło także prelekcji producentów wyposażenia portów lotniczych. Ionel Dimulescu z UTI Engineering Security przedstawił zintegrowane systemy ochrony lotniska, a Janusz Jasiński z Aviomet - lotniskowy system pomiarów meteorologicznych. Piotr Krajewski z IFS Poland zaprezentował wykorzystanie systemu IFS Applications do wspomagania zarządzania stanem technicznym infrastruktury kontroli ruchu lotniczego i lotnisk, a Zenon Szczepaniak z Państwowego Instytutu Telekomunikacji omówił zintegrowany system ochrony portów lotniczych.

Sesja finalna dotyczyła nowych zagrożeń terrorystycznych dla ruchu lotniczego i jego rozwoju w Europie oraz zaawansowanych technologicznie środków przeciwdziałania zagrożeniom. Pod uwagę wzięto m.in. bezpieczeństwo portów lotniczych i infrastruktury lotniskowej, bezpieczeństwo transportu lotniczego. Ważnym zagadnieniem było też EURO 2012, jako rzetelna próba oceny systemu obsługi pasażerów i ich bezpieczeństwa. Marek Małecki, prezes ASTRA Concept przedstawił zagrożenia, jakie dla portów lotniczych stanowi broń masowego rażenia i przykładowe rozwiązania ochrony przed nią, a Zbigniew Mazurkiewicz, reprezentujący Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów zaprezentował nowoczesne technologie robotyczne zapewniające bezpieczeństwo w transporcie lotniczym. Jos van Nederpelt omówił system bezpieczeństwa AEOS, a Tomasz Zakrzewski z Saab Technologies Poland - zintegrowany system bezpieczeństwa dla lotnisk. Marta Rados, przedstawiciel Jakusz, zapoznała zgromadzonych z zasadami postępowania z przedmiotami niebezpiecznymi w infrastrukturze krytycznej. Krzysztof Toczyski, prezes Securitas, mówił o przeciwdziałaniu zagrożeniom terrorystycznym.

Konferencji towarzyszyła wystawa produktów i rozwiązań proponowanych przez przedsiębiorstwa biorące w niej udział. Na kolejną imprezę zapraszamy już za rok.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.