Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Większy udźwig A380

Lotnictwo cywilne, 20 lutego 2012

Od 2013 będzie dostępny dla odbiorców samolot pasażerski A380 o ciężarze startowym zwiększonym do 575 ton. To o 15 t więcej niż przewiduje specyfikacja bazowa.

Gdy pierwszy A380 został przekazany Singapore Airlines w 2007 (Przekazanie pierwszego A380, 2007-10-15), jego maksymalny ciężar startowy wynosił 560 t. Airbus prowadził już jednak wówczas testy z wersją o ciężarze startowym 575 ton. Po kliku latach, na początku przyszłego roku ma ona pojawić się w sprzedaży (Lepsze parametry A380, 2011-05-26). Zwiększona dzięki temu ilość paliwa ma umożliwić wydłużenie zasięgu o 150 nm (ponad 270 km), do 8350 nm (15500 km). Udźwig ładunku płatnego wzrośnie przy tym o 3 tony, podobnie jak ciężar do lądowania.

Od listopada 2011 istnieje 6 kategorii ciężarowych największego samolotu pasażerskiego europejskiego producenta. Najcięższa to 569 ton w wersji WV002. Airbus zapowiada wprowadzenie do sprzedaży samolotów A380 w wersji cargo o ciężarze startowym przekraczającym 590 ton. W ub.r. Airbus testował na lotnisku Toulouse-Blagnac wersję A380-800 o ciężarze przekraczającym 600 ton. Miałaby ona przenosić blisko 12% więcej paliwa niż wersje oferowane obecnie.

Samoloty o zwiększonym ciężarze mają być napędzane silnikami o większym ciągu. Engine Alliance oferuje możliwość dostaw od początku 2013 silników GP7272 o ciągu zwiększonym do 320 kN. To ok. 10 kN więcej niż w obecnie dostarczanych GP7200.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.