Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zaostrzenie przepisów w USA?

Lotnictwo cywilne, 29 lutego 2012

Amerykańskie władze lotnicze, FAA zaproponowały zwiększenie wymagań, w stosunku do pilotów samolotów pasażerskich. M.in. drudzy piloci powinni mieć nalot nie 250 a 1500 h.

Kokpit Airbusa 380, w czasie nocnego lotu z Paryża do Hongkongu. Tradycyjnie kapitan zajmuje lewe, a pierwszy pilot prawe miejsce. Z tyłu pilot Lufthansy, występujący jako gość-obserwator / Zdjęcie: Airbus

FAA chcą zwiększyć wymogi dla pilotów komercyjnych samolotów - pasażerskich i transportowych - ze względów bezpieczeństwa. W propozycji zmiany obowiązujących przepisów, głównym punktem jest wymaganie od kandydata na drugiego pilota nie 250 a 1500 h spędzonych w powietrzu. Co więcej, przed zezwoleniem na rozpoczęcie przez niego pracy, powinien uzyskać nie tylko - jak do tej pory - certyfikat, uprawniający do latania na danym typie samolotu, ale także mieć ukończony zaawansowany kurs, wymagający dodatkowego szkolenia.

Większe mają być także wymagania dla kapitanów. FAA planuje, by mogli być nimi jedynie piloci, którzy mają za sobą 1000 h lotów w liniach pasażerskich. Dla byłych pilotów wojskowych granicę tę obniża się do 750 h. Uzyskanie niezbędnej, najwyższej licencji ATP (pilota samolotów pasażerskich), wymagałoby przynajmniej 50-godzinnego nalotu na samolotach wielosilnikowych.

Szczegółowe zapisy planów władz lotniczych dostępne są na witrynie internetowej FAA. Oczekuje ona przez 60 dni na zgłoszenie wszelkich propozycji poprawek i uwagi.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.