W 2011 w USA zarejestrowano 280 ultralekkich samolotów sportowo-turystycznych klasy LSA. Niemal połowę z nich stanowią produkowane w Chinach Cessny 162 Skycatcher.
Dane amerykańskich władz lotniczych FAA wskazują, że w ubiegłym roku zarejestrowano w USA 134 Cessny Skycatcher, które całkowicie zdominowały konkurencję. Drugi na liście CubCrafters może pochwalić się rejestracją jedynie 36 CarbonCubSS. Kolejne miejsca zajmują Flight Design z 21 egz. CTLS i Czech Sport Aircraft z 20 samolotami SportCruiser. Pozostałe przedsiębiorstwa sprzedały nie więcej niż kilka swoich lekkich maszyn. Oznacza to, że Cessna zagarnęła niemal 48% ubiegłorocznego rynku USA.
Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się w odniesieniu do całkowitej liczby zarejestrowanych samolotów klasy LSA, a więc z odpowiedników europejskich ultralightów, z maksymalną masą startową do 600 kg (650 kg w przypadku samolotów pływakowych lub latających amfibii).
W zestawieniu tym - bazując na sukcesach poprzednich lat - liderem nadal jest niemiecka Flight Design, z 341 samolotami (15,3% ogółu). Drugie miejsce przypadło dla CubCrafters (184 egz.), a trzecie, ex aequo Cessnie i Czech Sport Aircraft (po 182 samoloty), co całej trójce daje po ok. 8-procentowym udziale w rynku. Kolejne lokaty zajęły American Legend (162 egz.), Tecnam (140), Remos (122), Jabiru USA (104), Evector (94) i Eastman (dawniej AMD; 79). Łącznie w USA zarejestrowanych jest 2235 samolotów klasy LSA.
Przedstawione wyniki są zgodne w ogłoszonymi po połowie ubiegłego roku (zobacz: Cessna liderem). Znamienne jednak, że o ile zimą i wiosną wpisano na listy FAA 200 nowych samolotów, latem i jesienią jedynie 80, co potwierdza fakt o sezonowości zakupów lekkich maszyn sportowo-turystycznych. Po drugie, optymistyczne jest to, że liczba zarejestrowanych samolotów wzrosła o 149 egz., co świadczy nie tylko o nowych zakupach, ale o remontowaniu starszych typów i przywracaniu ich do stanu lotnego. To z kolei jest dowodem na powolne wychodzenie w kryzysu branży lotnictwa ultralekkiego.