Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

SmartDeck dla EV-55

Lotnictwo cywilne, 20 marca 2012

Czeska Evektor wybrała kanadyjską Esterline CMC Electronics, jako dostawcę awioniki dla turbośmigłowych EV-55 Outback. Producent nadal nie ujawnia spodziewanego terminu pierwszych dostaw.

Czesi wiążą duże nadzieje z EV-55, licząc przede wszystkim na zainteresowanie obecnych właścicieli starzejących się lekkich samolotów pasażersko-transportowych z dwoma silnikami tłokowymi, takich jak Britten-Norman Islander, Cessna 402, 404, Piper Navajo czy Chieftain. Prawdopodobnie pierwszym użytkownikiem mogą być jednak czeskie wojska lotnicze, szukające następców dla większych Turboletów. Nie przez przypadek, jednym z pilotów w czasie ubiegłorocznego oblotu był oficer, a cały program nie mógłby być realizowany bez finansowego wsparcia rządu / Zdjęcie: Evektor

O wyborze Esterline CMC Electronics poinformował sam zainteresowany 5 marca, w Montrealu. Kanadyjczycy zobowiązali się dostarczać swój zestaw SmartDeck, których głównymi elementami są dwa duże wyświetlacze i panel autopilota. Podobnie jak w innych zestawach tego typu, załoga może wykorzystywać bogaty zestaw aplikacji, od przedstawienia podstawowych charakterystyk lotu i pracy silników oraz systemów pokładowych, przez mapy i pomoce nawigacyjne, do planowania lotów i pełnego przeglądu sytuacji pogodowej i ruchu lotniczego.

Przykładowa aranżacja zestawu SmartDeck / Zdjęcie: Esterline CMC Electronics

Informacja o wyborze kolejnego poddostawcy nie wiązała się niestety z żadnymi informacjami o aktualnym statusie programu rozwoju EV-55 i harmonogramie działań (zobacz także: Oblot Evektora). Jasnym jest jedynie, że w obecnych uwarunkowaniach budżetowych oraz sytuacji na rynku lekkich samolotów pasażersko-transportowych, przyspieszenie procesu rozwojowego może być i niemożliwe, i niecelowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.