Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jak na wojnie...

Lotnictwo wojskowe, 20 marca 2012

Indyjskie ministerstwo obrony poinformowało, że w ciągu ostatnich 3 lat, wojska lotnicze tego kraju utraciły w wyniku wypadków 33 myśliwce i 10 śmigłowców.

Największych problemów przysparzają najstarsze samoloty, w tym przedstawione MiG-21 Bison. Indyjskie wojska lotnicze wykorzystują łącznie ok. 150-160 MiG-21 Bison i Bis. Ich następcami mają być rodzime HAL Tejas oraz 126 francuskich Rafale

Informację tę podał - jako odpowiedź na interpelację poselską - minister Shri AK Antony. Wynika z niej, że trzech latach budżetowych, od 2009 do 2011 oraz w kilku miesiącach ostatniego roku, do 13 marca 2012, stracono 1 Jaguara, 2 Mirage 2000, 3 Su-30 oraz 27 myśliwców rodziny MiG, w tym aż 16 MiG-21. Ze stanu musiano także spisać 10 śmigłowców.

W wypadkach zginęło 13 pilotów i 6 osób cywilnych. Kolejnych 13 żołnierzy odniosło różnego rodzaju obrażenia.

Według ministra Antony`ego, przyczyną zdecydowanej większości wypadków były usterki techniczne oraz błędy pilotów. Szef resortu zapewnił, że podjęto szeroki zakres działań dla podniesienia bezpieczeństwa lotów. Skupia się on na polepszeniu szkolenia personelu latającego, czemu służy m.in. częstsze wykorzystywanie symulatorów i zwiększenie uwagi na działania w sytuacjach krytycznych w trakcie lotów treningowych. Minister musiał jednak przyznać, że efekty tych przedsięwzięć nie mogą być natychmiastowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.