Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tańszy Radial Rocket

Lotnictwo cywilne, 06 kwietnia 2012

Amerykańska Altitude Group oferuje od niedawna możliwość częściowego zakupu elementów lekkiego samolotu akrobacyjno-turystycznego Radial Rocket.

Dwuosobowy, wykonany w dużej mierze z kompozytów, Radial Rocket ma maksymalną masę startową 1115-1170 kg. Rosyjski gwiazdowy silnik M-14P z doładowaniem, o mocy 360 KM zapewnia maksymalną prędkość przelotową (w zależności od odmiany i zastosowanego śmigła) od 370 do 390 km/h. Można także zastosować 400-konny M-14PF, który nieznacznie poprawia osiągi / Zdjęcie: radialrocket.com

Radial Rocket jest jednym z samolotów akrobacyjnych dla dwóch osób. W standardowym wariancie przystosowano go przeciążeń +6 g/-3 g, a więc zapewniającym zdecydowanie większe możliwości, niż zwykłe maszyny sportowo-turystyczne. W odmianie sportowej wartość ta wynosi +9 g/-6 g, co pozwala na niemal wszystkie akrobacje, ale nie wystarcza, by mierzyć się z dedykowanymi konstrukcjami wyczynowymi.

Samolot oferowany jest w zestawach do samodzielnego montażu. Do tej pory można było kupować jedynie kompletne zestawy płatowca, kosztujące 69 850 USD (przy klasycznym podwoziu) lub 72 250 USD (za podwozie trójpodporowe). Można też zamówić częściowo kompletne podzespoły, za co trzeba zapłacić dodatkowo 17,5 tys. USD.

Od niedawna producent dopuścił możliwość oddzielnego kupowania poszczególnych elementów płatowca z klasycznym podwoziem. I tak za usterzenie ogonowe należy wydać niemal 9 tys. USD, za kadłub prawie 21 tys., za skrzydła ok. 30 tys., a za pozostałe elementy ok. 15 tys., co daje łącznie 74 650 USD.

Decyzja producenta wiąże się z obecnym kryzysem i niskim poziomem sprzedaży samolotów lotnictwa ogólnego. Rozłożenie prac - a więc i płatności - w czasie wiązać się będzie z mniejszym ryzykiem finansowym dla prywatnych właścicieli, co zrekompensuje nieznaczny wzrost ceny, w stosunku do kompletnego zestawu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.